کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری:

والدین همراه فرزندان در فضای مجازی باشند

6 آبان 1403 ساعت 6:00

معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: لازم است والدین با حضور در کنار فرزندان خود در فضای مجازی، آن‌ها را به این باور برسانند که هیچ پناهگاهی مطمئن‌تر و امن‌تر از والدین نیست.


مرتضی عسگری در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی جهانبین نیوز، با بیان اینکه این روزها ارتباط والدین با فرزندان نگران‌کننده است اظهار کرد: این مشکل با حضور فضای مجازی در زندگی تشدید می‌شود.
 
وی تصریح کرد: نگاه ترس‌آلود والدین نسبت به فضای مجازی و نبود سواد رسانه‌ای در پدر و مادرها باعث می‌شود نگرانی‌ها در بین والدین تشدید شود.
 
معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری بیان داشت: متاسفانه فرزندان به‌عنوان یتیم مجازی مطرح هستند و در این فضا تربیت می‌شوند، همچنین نگاه متفاوت ایجاد شده بین فرزندان و والدین سبب شده تا بچه‌ها رفتارهای مجازی خود را از پدر و مادرها پنهان کنند.
 
عسگری افزود: بسیاری از همین مخفی‌کاری‌ها سبب بروز ناهنجاری‌های اجتماعی و نهایتا سرریز آن به جامعه شده، بنابراین توصیه اکید می‌شود که والدین سواد فضای مجازی و رسانه را بیاموزند و برای استفاده از فضای مجازی در کنار فرزندان خود قرار گیرند.
 
وی تاکید کرد: لازم است والدین با حضور در کنار فرزندان خود در فضای مجازی، آن‌ها را به این باور برسانند که هیچ پناهگاهی مطمئن‌تر و امن‌تر از والدین نیست، به این ترتیب بچه‌ها فریب فضای مجازی و زرق و برق سخنان زیبا در این فضا را نخواهند خورد.
 
معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری بیان داشت: جوانان و نوجوانان بسیاری هستند فریب حرف‌های اغواکننده را خورده و جذب افراد کلاهبردار شده‌اند، اما در نهایت به جایی می‌رسند که متوجه می‌شوند، مسیر را اشتباه رفته‌اند، اما وقتی پشیمان شده و قصد برگشت دارند، به دلیل ترس از والدین به مشکل بر می‌خورند.
 
عسگری ادامه داد: دانش‌آموزی که در دام کلاهبرداران اینترنتی افتاده به دلیل اینکه راهی برای برگشت خود نمی‌بیند، ناخواسته باید تن به خواسته‌های نامرتبط آن‌ها بدهد.
 
وی گفت: والدین باید حامی فرزندان خود باشند و به فرزندان خود استفاده درست از فضای مجازی را بدهند.
 
انتهای خبر/۱۰۲۶ج


کد مطلب: 59052

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/59052/والدین-همراه-فرزندان-فضای-مجازی-باشند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir