۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد مطلب : ۵۸۴۲۸
خطیب نماز جمعه لردگان:

هنوز با بانکداری اسلامی فاصله زیادی داریم

امام جمعه شهرستان لردگان گفت: یکی از پایه‌های رونق اقتصاد و تامین مالی جهت افزایش تولید، بانکها و نظام بانکی می‌باشد، ولی متاسفانه هنوز با بانکداری اسلامی که کمک کند به این اهداف متعالی نظام برسیم فاصله داریم.
هنوز با بانکداری اسلامی فاصله زیادی داریم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی « جهانبین نیوز » ، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی محمدی امام جمعه شهرستان لردگان با اشاره به روز 10 شهریور روز بانکداری بدون ربا گفت: به این مناسبت دو مطلب عرض میکنم اول آنکه فلسفه بانک‌ها در نظام اسلامی بمنظور تنظیم گردش صحیح پول و اعتبار در جهت سلامت و رشد اقتصاد کشور و فعالیت در جهت تحقق اهداف و سیاستها و برنامه‌های اقتصادی دولت‌ها است.
 
وی افزود:  یکی از پایه‌های رونق اقتصاد و تامین مالی جهت افزایش تولید، باید  بانکها و نظام بانکی باشد ، ولی متاسفانه هنوز با بانکداری اسلامی که کمک کند به این اهداف متعالی نظام برسیم فاصله داریم و متاسفانه بنگاه‌داری بانکها و حضور بانکها در عرصه‌های اقتصادی مضر مثل خرید و فروش زمین و سکه بلای خانمان گیر و یکی از موانع رشد اقتصادی و رونق تولید است.
 
حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: خبر تسهیلات بانک‌ها به کارمندان خود از آن  اتفاقات عجیب و غریب است و این درحالیست که بخاطر کنترل تورم، شما شاهد هستید تقریبا طی 2 سال گذشته میزان پرداخت تسهیلات کم شده، ولی 11 بانک کشور بالای 120 هزار میلیارد تسهیلات بلند مدت به کارمندان خودشون پرداخت کرده‌اند،  این عدالت است؟
 
وی اظهار داشت: این در حالی است که در پرداخت وام‌های ازدواج و حمایتی تولد فرزند و حتی وامهای اشتغال با کمبود منابع روبرو هستیم و متاسفانه این اتفاق ناپسند در کشور اسلامی می‌افتد، به هیچ عنوان جای توجیه نیست و باید تاسف خورد، در نظام بانکی ما هنوز نسبت به قله و آنچه هدف نظام اسلامی است فاصله داریم و علی رغم تاکیدات امامین انقلاب اسلامی هنوز اتفاق قابل ملاحظه‌ای رخ نداده. 
 
امام جمعه لردگان با اشاره به نزول و ربا در جامعه اسلامی گفت: قرآن کریم در  موضوع خطرناک و خانمان سوز نزول و ربا در جامعه اسلامی است، فرد نزول خور را هم دیوانه و هم مخَّلد در آتش معرفی میکند و اگر دست از نزول و ربا بر ندارید آماده جنگ با خدا و پیغمبرش شوید.
 
وی افزود: چون ربا هم باعث آفت اخلاقی در جامعه میشود و هم آن حس نوع دوستی قرض‌الحسنه و انفاق را از بین میبرد، حس قناعت را میکشد و هم آفت اقتصادی و نابودی اقتصاد و افزایش تورم را ایجاد میکند،  پس عزیزان مراقبت کنیم ، تذکر بدهیم به همدیگر،  طبق روایات برکت از جامعه‌ای که اهل نزول گرفتن و نزول دادن باشد میرود، جامعه بی برکت میشود و زندگی‌ها بی‌برکت.
 
خطیب نماز جمعه لردگان در ادامه خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به هفته دولت ضمن تبریک به دولتمردان گفت: تبریک مجدد هفته دولت و تشکر از تلاشها و مجاهدت‌ها و کار‌های انجام شده بی نظیر در این 20- 30 سال ، اما کار بر زمین مانده زیاد و مشکلات فراوان است.
 
وی در رابطه با پیگیری مشکلات حوزه درمان شهرستان لردگان گفت: تشکر ویژه بابت پیگیری نماینده، فرماندار و ریاست محترم شبکه بهداشت شهرستان و مسئولان نظام پزشکی و بیمارستان شهرستان لردگان که بعد از بازدید ما از کوچه پزشکان و مطالبه ما در نماز جمعه هفته گذشته بصورت جدی دنبال کردند جلسات مداوم برگزار شد.
 
وی افزود:  رفع خیلی از این موانع و مطالباتی هم که ما داریم ناظر به مدیران ارشد در کشور و استان هست مدیران ما در شهرستان که با تمام توان مشغول هستند و اصل همین است با همدلی و وحدت میشود کمک کرد و مشکلات را رفع کرد، حال توقع نداریم یک شبه مشکلات بهداشت و درمان ما در شهرستان حل شود اما توقع داریم  یک نگاه ویژه از استان و کشور به مسائل مرتبط با بهداشت و درمان شهرستان صورت پذیرد.
 
وی در پایان اظهار داشت : درصد اشغال تخت‌های بیمارستان لردگان بالای 75 تا 80 درصد هست، خب این شهر محور خدمات دهی در عرصه درمان به 3 شهرستان همجوار و حتی بخشی از مردم عزیز دهدز و ایذه و مسافرین شیراز و یاسوج هم هست،  لذا توقع داریم از مدیران محترم مدیرکل محترم استان وزیر محترم با یک چنین نگاهی به لردگان توجه کنند و بنده هم تشکر میکنم و  هم با تمام توان حمایت خواهم کرد.
 
انتهای خبر / 630 ل
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۹ شهريور ۱۴۰۳

ساعت:

۱۶:۱۳:۰۹

30 Aug 2024