کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خطیب نماز جمعه لردگان:

هنوز با بانکداری اسلامی فاصله زیادی داریم

9 شهريور 1403 ساعت 15:00

امام جمعه شهرستان لردگان گفت: یکی از پایه‌های رونق اقتصاد و تامین مالی جهت افزایش تولید، بانکها و نظام بانکی می‌باشد، ولی متاسفانه هنوز با بانکداری اسلامی که کمک کند به این اهداف متعالی نظام برسیم فاصله داریم.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی « جهانبین نیوز » ، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی محمدی امام جمعه شهرستان لردگان با اشاره به روز 10 شهریور روز بانکداری بدون ربا گفت: به این مناسبت دو مطلب عرض میکنم اول آنکه فلسفه بانک‌ها در نظام اسلامی بمنظور تنظیم گردش صحیح پول و اعتبار در جهت سلامت و رشد اقتصاد کشور و فعالیت در جهت تحقق اهداف و سیاستها و برنامه‌های اقتصادی دولت‌ها است.
 
وی افزود:  یکی از پایه‌های رونق اقتصاد و تامین مالی جهت افزایش تولید، باید  بانکها و نظام بانکی باشد ، ولی متاسفانه هنوز با بانکداری اسلامی که کمک کند به این اهداف متعالی نظام برسیم فاصله داریم و متاسفانه بنگاه‌داری بانکها و حضور بانکها در عرصه‌های اقتصادی مضر مثل خرید و فروش زمین و سکه بلای خانمان گیر و یکی از موانع رشد اقتصادی و رونق تولید است.
 
حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: خبر تسهیلات بانک‌ها به کارمندان خود از آن  اتفاقات عجیب و غریب است و این درحالیست که بخاطر کنترل تورم، شما شاهد هستید تقریبا طی 2 سال گذشته میزان پرداخت تسهیلات کم شده، ولی 11 بانک کشور بالای 120 هزار میلیارد تسهیلات بلند مدت به کارمندان خودشون پرداخت کرده‌اند،  این عدالت است؟
 
وی اظهار داشت: این در حالی است که در پرداخت وام‌های ازدواج و حمایتی تولد فرزند و حتی وامهای اشتغال با کمبود منابع روبرو هستیم و متاسفانه این اتفاق ناپسند در کشور اسلامی می‌افتد، به هیچ عنوان جای توجیه نیست و باید تاسف خورد، در نظام بانکی ما هنوز نسبت به قله و آنچه هدف نظام اسلامی است فاصله داریم و علی رغم تاکیدات امامین انقلاب اسلامی هنوز اتفاق قابل ملاحظه‌ای رخ نداده. 
 
امام جمعه لردگان با اشاره به نزول و ربا در جامعه اسلامی گفت: قرآن کریم در  موضوع خطرناک و خانمان سوز نزول و ربا در جامعه اسلامی است، فرد نزول خور را هم دیوانه و هم مخَّلد در آتش معرفی میکند و اگر دست از نزول و ربا بر ندارید آماده جنگ با خدا و پیغمبرش شوید.
 
وی افزود: چون ربا هم باعث آفت اخلاقی در جامعه میشود و هم آن حس نوع دوستی قرض‌الحسنه و انفاق را از بین میبرد، حس قناعت را میکشد و هم آفت اقتصادی و نابودی اقتصاد و افزایش تورم را ایجاد میکند،  پس عزیزان مراقبت کنیم ، تذکر بدهیم به همدیگر،  طبق روایات برکت از جامعه‌ای که اهل نزول گرفتن و نزول دادن باشد میرود، جامعه بی برکت میشود و زندگی‌ها بی‌برکت.
 
خطیب نماز جمعه لردگان در ادامه خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به هفته دولت ضمن تبریک به دولتمردان گفت: تبریک مجدد هفته دولت و تشکر از تلاشها و مجاهدت‌ها و کار‌های انجام شده بی نظیر در این 20- 30 سال ، اما کار بر زمین مانده زیاد و مشکلات فراوان است.
 
وی در رابطه با پیگیری مشکلات حوزه درمان شهرستان لردگان گفت: تشکر ویژه بابت پیگیری نماینده، فرماندار و ریاست محترم شبکه بهداشت شهرستان و مسئولان نظام پزشکی و بیمارستان شهرستان لردگان که بعد از بازدید ما از کوچه پزشکان و مطالبه ما در نماز جمعه هفته گذشته بصورت جدی دنبال کردند جلسات مداوم برگزار شد.
 
وی افزود:  رفع خیلی از این موانع و مطالباتی هم که ما داریم ناظر به مدیران ارشد در کشور و استان هست مدیران ما در شهرستان که با تمام توان مشغول هستند و اصل همین است با همدلی و وحدت میشود کمک کرد و مشکلات را رفع کرد، حال توقع نداریم یک شبه مشکلات بهداشت و درمان ما در شهرستان حل شود اما توقع داریم  یک نگاه ویژه از استان و کشور به مسائل مرتبط با بهداشت و درمان شهرستان صورت پذیرد.
 
وی در پایان اظهار داشت : درصد اشغال تخت‌های بیمارستان لردگان بالای 75 تا 80 درصد هست، خب این شهر محور خدمات دهی در عرصه درمان به 3 شهرستان همجوار و حتی بخشی از مردم عزیز دهدز و ایذه و مسافرین شیراز و یاسوج هم هست،  لذا توقع داریم از مدیران محترم مدیرکل محترم استان وزیر محترم با یک چنین نگاهی به لردگان توجه کنند و بنده هم تشکر میکنم و  هم با تمام توان حمایت خواهم کرد.
 
انتهای خبر / 630 ل
 


کد مطلب: 58428

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/58428/هنوز-بانکداری-اسلامی-فاصله-زیادی-داریم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir