۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱
کد مطلب : ۵۵۳۱۸
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد:

وجود بیش از ۵۰۰ مزرعه تولید آبزیان در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان با وجود دارا بودن آب و هوای سرد و خشک بیش از ۵۰۰ مزرعه تولید آبزیان دارد و ارزش ریالی زنجیره شیلات ۱۰ هزار میلیارد تومان است.
وجود بیش از ۵۰۰ مزرعه تولید آبزیان در چهارمحال و بختیاری
به گزارش «جهانبین نیوز»، حسین برزگر عصر امروز در شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: ۲۵۰ هزار هکتار سطح زیر کشت اراضی کشاورزی استان است که ۹۰ هزار بهره‌بردار از آن استفاده کرده و یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن وزن محصولات تولیدی در حوزه کشاورزی در استان است.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری رتبه اول تولید آبزیان و ماهی‌های سردابی و بادام در کشور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این استان با وجود دارا بودن آب و هوای سرد و خشک بیش از ۵۰۰ مزرعه تولید آبزیان دارد و ارزش ریالی زنجیره شیلات در این استان ۱۰ هزار میلیارد تومان است، همچنین ۴۰۰ مزرعه فعال پرورش ماهی، ۲۵ هزار تن ماهی در سال ۱۴۰۱ و اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از دیگر مزایای وجود این حوزه تولیدی در این استان است.

برزگر با اشاره به اینکه ماهیان سردابی تولیدی در چهارمحال و بختیاری به کشورهای حاشیه خلیج فارس، ترکیه، عراق و.... صادر می‌شود، عنوان کرد: در این استان ۱۴ مرکز تولید ماهیان زینتی و ۲۱ واحد تولید خوراک آبزیان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰ درصد میگو و ۴۰ درصد آبزیان کشور در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: ۱۱ واحد بسته‌بندی شیلات در استان فعال است و در حوزه فرآوری آبزیان غیر از کنسرو ماهی اقدامی انجام نشده است.

برزگر با تاکید بر اینکه سطح زیر کشت بادام در چهارمحال و بختیاری ۲۰ هزار هکتار است، بیان کرد: امسال تولید بادام در این استان به ۲۵ هزار تن رسیده است.

وی افزود: ۶۵ درصد بادام صادراتی چهارمحال و بختیاری بادام مامایی و بیش از ۳۰ درصد آن مغز بادام است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۱۶ نهالستان فعال تولید نهال بادام در این استان وجود دارد، ادامه داد: از دهه ۷۰ توسعه باغات بادام در این استان آغاز شد اما این باغات نیاز به جوان‌سازی دارند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲

ساعت:

۱۸:۴۴:۱۱

5 Oct 2023