کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد:

وجود بیش از ۵۰۰ مزرعه تولید آبزیان در چهارمحال و بختیاری

13 مهر 1402 ساعت 18:41

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان با وجود دارا بودن آب و هوای سرد و خشک بیش از ۵۰۰ مزرعه تولید آبزیان دارد و ارزش ریالی زنجیره شیلات ۱۰ هزار میلیارد تومان است.


به گزارش «جهانبین نیوز»، حسین برزگر عصر امروز در شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: ۲۵۰ هزار هکتار سطح زیر کشت اراضی کشاورزی استان است که ۹۰ هزار بهره‌بردار از آن استفاده کرده و یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن وزن محصولات تولیدی در حوزه کشاورزی در استان است.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری رتبه اول تولید آبزیان و ماهی‌های سردابی و بادام در کشور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این استان با وجود دارا بودن آب و هوای سرد و خشک بیش از ۵۰۰ مزرعه تولید آبزیان دارد و ارزش ریالی زنجیره شیلات در این استان ۱۰ هزار میلیارد تومان است، همچنین ۴۰۰ مزرعه فعال پرورش ماهی، ۲۵ هزار تن ماهی در سال ۱۴۰۱ و اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از دیگر مزایای وجود این حوزه تولیدی در این استان است.

برزگر با اشاره به اینکه ماهیان سردابی تولیدی در چهارمحال و بختیاری به کشورهای حاشیه خلیج فارس، ترکیه، عراق و.... صادر می‌شود، عنوان کرد: در این استان ۱۴ مرکز تولید ماهیان زینتی و ۲۱ واحد تولید خوراک آبزیان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰ درصد میگو و ۴۰ درصد آبزیان کشور در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: ۱۱ واحد بسته‌بندی شیلات در استان فعال است و در حوزه فرآوری آبزیان غیر از کنسرو ماهی اقدامی انجام نشده است.

برزگر با تاکید بر اینکه سطح زیر کشت بادام در چهارمحال و بختیاری ۲۰ هزار هکتار است، بیان کرد: امسال تولید بادام در این استان به ۲۵ هزار تن رسیده است.

وی افزود: ۶۵ درصد بادام صادراتی چهارمحال و بختیاری بادام مامایی و بیش از ۳۰ درصد آن مغز بادام است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۱۶ نهالستان فعال تولید نهال بادام در این استان وجود دارد، ادامه داد: از دهه ۷۰ توسعه باغات بادام در این استان آغاز شد اما این باغات نیاز به جوان‌سازی دارند.


کد مطلب: 55318

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/55318/وجود-بیش-۵۰۰-مزرعه-تولید-آبزیان-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir