۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
کد مطلب : ۵۵۲۹۳
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری:

بازسازی بقعه امام‌زاده سلطان سبزپوش نیازمند ورود خیران است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: کل نزورات امام‌زاده سلطان سبزپوش در غرب شهرکرد در ۶ ماهه ابتدای امسال به ۵۵ میلیون تومان رسیده است، هزینه‌های احداث و بازسازی این مکان زیاد است که نیاز است خیران و نیک‌اندیشان برای انجام این مهم ورود کنند.
بازسازی بقعه امام‌زاده سلطان سبزپوش نیازمند ورود خیران است
به گزارش «جهانبین نیوز»، حجت‌الاسلام حسن امیری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: این استان در بحث موقوفات جایگاه خوبی ندارد و جز استان‌های ضعیف محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۷۰۰ رقبه کشاورزی و ۶۵۰ رقبه تجاری در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، افزود: در کل یک هزار و ۸۰۰ موقوفه در این استان وجود دارد که یک هزار و ۵۰۰ موقوفه انتفاعی و نزدیک به۳۰۰ موقوفه منفعتی هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: زمین ۲۵۰ واحد مسکونی، ۲۶ اداره، ۳۱ مدرسه و ۷۰ مورد دیگر شامل پاسگاه، درمانگاه و... در این استان وقف است.

امیری با بیان اینکه ۵۹ درصد موقوفات چهارمحال و بختیاری مسجد، ۱۸ درصد حسینیه، ۲۱ درصد موقوفات دیگر و حدود ۱۰ درصد حوزه‌های علمیه، دارلقرآن و... است، عنوان کرد: متولی ۹۵ درصد موقوفات استان اوقاف و ۵۰ درصد دیگر غیر از اوقاف است اما ناظر بر کار این ۵ درصد توسط اوقاف انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری جز استان‌های پیشران در کشور در درصد افزایش درآمد است، ۵۰ تا ۶۰ درصد درآمدهای موقوفات این استان افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: احیای موقوفات استان در دستورکار است و مواردی چون اجاره بهای پایین برخی از موقوفات در شهرستان‌های مختلف استان اصلاح شده است.

امیری بیان کرد: بیش از ۵۰۰ پرونده قضایی در سال‌های گذشته درخصوص موقوفات در چهارمحال و بختیاری تشکیل شده است و در همه آن‌ها حکم در همه آن‌ها به نفع اوقاف بوده است.

وی تاکید کرد: درآمد و نزورات بقاع متبرکه در چهارمحال و بختیاری که در دوران شیوع کرونا کاهش پیدا کرده بود، رشد پیدا کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری در موقوفات استان، افزود:  بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال پروژه سرمایه‌گذاری در هفته وقف امسال به بهره‌داری می‌رسد.

امیری ادامه داد: یکی از این پروژه‌های سرمایه‌گذاری، طرح شیلات در شهرستان اردل است که منافع آن براساس نیات واقف هزینه می‌شود.

وی عنوان کرد: بیش از ۳۰ هزار هکتار از موقوفات چهارمحال و بختیاری هنوز به چرخه وقف بازنگشته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۴۷ وقف در استان انجام شد در ۶ ماهه ابتدای امسال نیز ۱۰ وقف جدید در استان به ثبت رسیده است، متوسط ۵۰ وقف در این استان ایجاد می‌شود.

امیری تاکید کرد: از طرح تحقیق و تفحص مجلس در سازمان اوقاف و امور خیریه استقبال می‌کنیم و اداره کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری هیچ انحرافی در عملکرد خود ندارد.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ کل نزورات امام‌زاده سلطان سبزپوش در غرب شهرکرد ۷۷ میلیون تومان بود و این رقم در ۶ ماهه ابتدای امسال به ۵۵ میلیون تومان رسیده است که همگی آن هزینه خود بقعه متبرکه می‌شود اما هزینه‌های احداث و بازسازی این مکان زیاد است که نیاز است خیران و نیک‌اندیشان برای انجام این مهم ورود کنند.

انتهای خبر/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲

ساعت:

۱۲:۲۷:۴۲

2 Oct 2023