کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری:

بازسازی بقعه امام‌زاده سلطان سبزپوش نیازمند ورود خیران است

10 مهر 1402 ساعت 12:25

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: کل نزورات امام‌زاده سلطان سبزپوش در غرب شهرکرد در ۶ ماهه ابتدای امسال به ۵۵ میلیون تومان رسیده است، هزینه‌های احداث و بازسازی این مکان زیاد است که نیاز است خیران و نیک‌اندیشان برای انجام این مهم ورود کنند.


به گزارش «جهانبین نیوز»، حجت‌الاسلام حسن امیری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: این استان در بحث موقوفات جایگاه خوبی ندارد و جز استان‌های ضعیف محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۷۰۰ رقبه کشاورزی و ۶۵۰ رقبه تجاری در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، افزود: در کل یک هزار و ۸۰۰ موقوفه در این استان وجود دارد که یک هزار و ۵۰۰ موقوفه انتفاعی و نزدیک به۳۰۰ موقوفه منفعتی هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: زمین ۲۵۰ واحد مسکونی، ۲۶ اداره، ۳۱ مدرسه و ۷۰ مورد دیگر شامل پاسگاه، درمانگاه و... در این استان وقف است.

امیری با بیان اینکه ۵۹ درصد موقوفات چهارمحال و بختیاری مسجد، ۱۸ درصد حسینیه، ۲۱ درصد موقوفات دیگر و حدود ۱۰ درصد حوزه‌های علمیه، دارلقرآن و... است، عنوان کرد: متولی ۹۵ درصد موقوفات استان اوقاف و ۵۰ درصد دیگر غیر از اوقاف است اما ناظر بر کار این ۵ درصد توسط اوقاف انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری جز استان‌های پیشران در کشور در درصد افزایش درآمد است، ۵۰ تا ۶۰ درصد درآمدهای موقوفات این استان افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: احیای موقوفات استان در دستورکار است و مواردی چون اجاره بهای پایین برخی از موقوفات در شهرستان‌های مختلف استان اصلاح شده است.

امیری بیان کرد: بیش از ۵۰۰ پرونده قضایی در سال‌های گذشته درخصوص موقوفات در چهارمحال و بختیاری تشکیل شده است و در همه آن‌ها حکم در همه آن‌ها به نفع اوقاف بوده است.

وی تاکید کرد: درآمد و نزورات بقاع متبرکه در چهارمحال و بختیاری که در دوران شیوع کرونا کاهش پیدا کرده بود، رشد پیدا کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری در موقوفات استان، افزود:  بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال پروژه سرمایه‌گذاری در هفته وقف امسال به بهره‌داری می‌رسد.

امیری ادامه داد: یکی از این پروژه‌های سرمایه‌گذاری، طرح شیلات در شهرستان اردل است که منافع آن براساس نیات واقف هزینه می‌شود.

وی عنوان کرد: بیش از ۳۰ هزار هکتار از موقوفات چهارمحال و بختیاری هنوز به چرخه وقف بازنگشته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۴۷ وقف در استان انجام شد در ۶ ماهه ابتدای امسال نیز ۱۰ وقف جدید در استان به ثبت رسیده است، متوسط ۵۰ وقف در این استان ایجاد می‌شود.

امیری تاکید کرد: از طرح تحقیق و تفحص مجلس در سازمان اوقاف و امور خیریه استقبال می‌کنیم و اداره کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری هیچ انحرافی در عملکرد خود ندارد.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ کل نزورات امام‌زاده سلطان سبزپوش در غرب شهرکرد ۷۷ میلیون تومان بود و این رقم در ۶ ماهه ابتدای امسال به ۵۵ میلیون تومان رسیده است که همگی آن هزینه خود بقعه متبرکه می‌شود اما هزینه‌های احداث و بازسازی این مکان زیاد است که نیاز است خیران و نیک‌اندیشان برای انجام این مهم ورود کنند.

انتهای خبر/1031ج


کد مطلب: 55293

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/55293/بازسازی-بقعه-امام-زاده-سلطان-سبزپوش-نیازمند-ورود-خیران

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir