۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
کد مطلب : ۵۲۲۷۷
در بازفت؛

برگزاری کارگاه آموزشی اصول کشت گیاهان دارویی (با محوریت سیر و موسیر)

کارگاه آموزشی کشت گیاهان دارویی با محوریت کشت سیر و موسیر ا حضور 20 نفر از علاقمندان در روستای گزستان بخش بازفت شهرستان کوهرنگ برگزار گردید.
برگزاری کارگاه آموزشی اصول کشت گیاهان دارویی (با محوریت سیر و موسیر)
به گزارش جهانبین نیوز؛ عسگر قنبری رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی شهرستان با اعلام خبر فوق اظهار داشت: موسیر گیاهی چند ساله و پیاز دار می باشد که در بخش وسیعی از مناطق استان پراکنش دارد و به دلیل بهره برداری بیش از حد و در زما نامناسب در خطر تهدید قرار دارد.

وی افزود:خوشبختانه با وجود دانش بومی بسیار غنی در رابطه با این گونه گیاهی، کشت و اهلی سازی آن در اراضی کشاورزی و توسعه صنایع مرتبط با آن تا حدودی مثمر ثمر بوده است.

 قنبری ادامه داد: موسیر دوره رشد نسبتا کوتاهی دارد. رشد ساقه اصلی گیاه در اواخر مهر ماه در زمین آغاز می شود و در اوایل بهار برگ های گیاه ظاهر می گردد.

وی بیان داشت: اغلب گیاهان در اردیبهشت ماه ساقه گل دهنده ایجاد می کنند که بذور در اواخر خرداد ماه همزمان با پایان دوره رشد گیاه و زرد شدن برگ ها شروع به رسیدن می کند و پس از خشک شدن کامل برگ ها و ریزش بذور که مصادف با شروع تیرماه است پیازهای موسیر کاملا رسیده و قابل برداشت هستند و کشت پیاز نیز نسبت به کشت بذر موسیر مزایای بیشتری دارد و روند رشد کوتاه تر می گردد.

قنبری اضافه کرد: زمان برداشت موسیر اواخر بهار، زمانی که برگ ها خشک می شوند می باشد و عملکرد نیز بسته به تراکم کشت پیاز، دیم یا آبی بودن، نحوه مدیریت تغذیه، آبیاری و .... متفاوت خواهد بود.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱

ساعت:

۱۳:۰۵:۱۳

13 Dec 2022