کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در بازفت؛

برگزاری کارگاه آموزشی اصول کشت گیاهان دارویی (با محوریت سیر و موسیر)

22 آذر 1401 ساعت 12:59

کارگاه آموزشی کشت گیاهان دارویی با محوریت کشت سیر و موسیر ا حضور 20 نفر از علاقمندان در روستای گزستان بخش بازفت شهرستان کوهرنگ برگزار گردید.


به گزارش جهانبین نیوز؛ عسگر قنبری رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی شهرستان با اعلام خبر فوق اظهار داشت: موسیر گیاهی چند ساله و پیاز دار می باشد که در بخش وسیعی از مناطق استان پراکنش دارد و به دلیل بهره برداری بیش از حد و در زما نامناسب در خطر تهدید قرار دارد.

وی افزود:خوشبختانه با وجود دانش بومی بسیار غنی در رابطه با این گونه گیاهی، کشت و اهلی سازی آن در اراضی کشاورزی و توسعه صنایع مرتبط با آن تا حدودی مثمر ثمر بوده است.

 قنبری ادامه داد: موسیر دوره رشد نسبتا کوتاهی دارد. رشد ساقه اصلی گیاه در اواخر مهر ماه در زمین آغاز می شود و در اوایل بهار برگ های گیاه ظاهر می گردد.

وی بیان داشت: اغلب گیاهان در اردیبهشت ماه ساقه گل دهنده ایجاد می کنند که بذور در اواخر خرداد ماه همزمان با پایان دوره رشد گیاه و زرد شدن برگ ها شروع به رسیدن می کند و پس از خشک شدن کامل برگ ها و ریزش بذور که مصادف با شروع تیرماه است پیازهای موسیر کاملا رسیده و قابل برداشت هستند و کشت پیاز نیز نسبت به کشت بذر موسیر مزایای بیشتری دارد و روند رشد کوتاه تر می گردد.

قنبری اضافه کرد: زمان برداشت موسیر اواخر بهار، زمانی که برگ ها خشک می شوند می باشد و عملکرد نیز بسته به تراکم کشت پیاز، دیم یا آبی بودن، نحوه مدیریت تغذیه، آبیاری و .... متفاوت خواهد بود.

انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 52277

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/52277/برگزاری-کارگاه-آموزشی-اصول-کشت-گیاهان-دارویی-محوریت-سیر-موسیر

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir