۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
کد مطلب : ۵۱۸۶۹
یک داروساز تاکید کرد؛

اجرای طرح دارویار و کاهش مصرف خودسرانه دارو/ صبر کم مردم در درمان انباشت دارو در منازل را به دنبال دارد

یک داروساز یکی دیگر از علل انباشت دارو در منازل را صبر کم مردم در درمان عنوان کرد و گفت: مردم انتظار دارند دو یا سه روز بعد از مراجعه به پزشک بهبود یابند.
اجرای طرح دارویار و کاهش مصرف خودسرانه دارو/ صبر کم مردم در درمان انباشت دارو در منازل را به دنبال دارد
اسماعیلی داروساز در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: متاسفانه مشاهده می‌شود که مردم در منازل بیش از مقدار استاندارد دارو انباشته می‌کنند.
 
وی بیان داشت: در سال‌های گذشته فرهنگ مصرف دارو در بین مردم بالا رفته است اما باز هم شاهد مصرف خودسرانه دارو در بین شهروندان هستیم و شاید یکی از دلایل آن عدم اطلاع افراد از بیماری و داروی مورد نیاز برای درمان آن بیماری باشد، از همین‌رو در زمان بروز علائم بیماری به پزشک غیرمرتبط مراجعه کرده و هر پزشکی از دیدگاه و تخصص خود برای آن‌ها دارو تجویز می‌کند.
 
اسماعیلی افزاد: همین موضوع سبب شد تا دولت نظام پزشک خانواده را در این زمینه مطرح کند و این باعث شد موضوع مراجعه به پزشک نهادینه‌تر شود و مصرف خودسرانه دارو در بین خانواده‌ها کاهش یابد.
 
این داروساز یکی دیگر از علل انباشت دارو در منازل را صبر کم مردم در درمان عنوان خاطرنشان کرد: مردم انتظار دارند دو یا سه روز بعد از مراجعه به پزشک بهبود یابند، اما درمان یک پروسه وقت‌گیر است و باید حوصله به خرج دهند.
 
وی با اشاره به اینکه برخی از پزشکان برای تامین رضایت بیمار تجویزهای غیراصولی صورت می‌گیرد اذعان داد: این موضوع هم تا حدود بسیاری با وجود نسخه الکترونیک درحال کاهش یافتن است اما در قبل وجود داشته و مشکلاتی به‌وجود آورده است.
 
اسماعیلی با اشاره به اجرای طرح دارویار یادآور شد: این طرح ذاتا طرح بسیار جامع و کامل است و در آن قاچاق دارو تقریبا از بین رفته است، همه دهک‌های جامعه از یارانه دارو بهرمند شده‌اند و مصرف خودسرانه دارو به‎‌واسطه افزایش قیمت دارو کاهش یافته است.
 
این داروساز ادامه داد: برای افرادی که با نسخه به داروخانه مراجعه می‌کنند هیچ‌گونه افزایش قیمت دارویی وجود ندارد چون سهم سازمان‌های بیمه‌گر افزایش یافته و مردم در این قضیه متضرر نمی‌شوند اما ارائه دارو بدون نسخه با افزایش قیمت همراه بوده است.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱

ساعت:

۱۱:۲۷:۳۹

19 Oct 2022