کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک داروساز تاکید کرد؛

اجرای طرح دارویار و کاهش مصرف خودسرانه دارو/ صبر کم مردم در درمان انباشت دارو در منازل را به دنبال دارد

27 مهر 1401 ساعت 11:26

یک داروساز یکی دیگر از علل انباشت دارو در منازل را صبر کم مردم در درمان عنوان کرد و گفت: مردم انتظار دارند دو یا سه روز بعد از مراجعه به پزشک بهبود یابند.


اسماعیلی داروساز در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: متاسفانه مشاهده می‌شود که مردم در منازل بیش از مقدار استاندارد دارو انباشته می‌کنند.
 
وی بیان داشت: در سال‌های گذشته فرهنگ مصرف دارو در بین مردم بالا رفته است اما باز هم شاهد مصرف خودسرانه دارو در بین شهروندان هستیم و شاید یکی از دلایل آن عدم اطلاع افراد از بیماری و داروی مورد نیاز برای درمان آن بیماری باشد، از همین‌رو در زمان بروز علائم بیماری به پزشک غیرمرتبط مراجعه کرده و هر پزشکی از دیدگاه و تخصص خود برای آن‌ها دارو تجویز می‌کند.
 
اسماعیلی افزاد: همین موضوع سبب شد تا دولت نظام پزشک خانواده را در این زمینه مطرح کند و این باعث شد موضوع مراجعه به پزشک نهادینه‌تر شود و مصرف خودسرانه دارو در بین خانواده‌ها کاهش یابد.
 
این داروساز یکی دیگر از علل انباشت دارو در منازل را صبر کم مردم در درمان عنوان خاطرنشان کرد: مردم انتظار دارند دو یا سه روز بعد از مراجعه به پزشک بهبود یابند، اما درمان یک پروسه وقت‌گیر است و باید حوصله به خرج دهند.
 
وی با اشاره به اینکه برخی از پزشکان برای تامین رضایت بیمار تجویزهای غیراصولی صورت می‌گیرد اذعان داد: این موضوع هم تا حدود بسیاری با وجود نسخه الکترونیک درحال کاهش یافتن است اما در قبل وجود داشته و مشکلاتی به‌وجود آورده است.
 
اسماعیلی با اشاره به اجرای طرح دارویار یادآور شد: این طرح ذاتا طرح بسیار جامع و کامل است و در آن قاچاق دارو تقریبا از بین رفته است، همه دهک‌های جامعه از یارانه دارو بهرمند شده‌اند و مصرف خودسرانه دارو به‎‌واسطه افزایش قیمت دارو کاهش یافته است.
 
این داروساز ادامه داد: برای افرادی که با نسخه به داروخانه مراجعه می‌کنند هیچ‌گونه افزایش قیمت دارویی وجود ندارد چون سهم سازمان‌های بیمه‌گر افزایش یافته و مردم در این قضیه متضرر نمی‌شوند اما ارائه دارو بدون نسخه با افزایش قیمت همراه بوده است.
 
انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 51869

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/51869/اجرای-طرح-دارویار-کاهش-مصرف-خودسرانه-دارو-صبر-کم-مردم-درمان-انباشت-منازل-دنبال

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir