۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
کد مطلب : ۵۰۲۸۷
یک کارشناس تغذیه:

مصرف زولبیا و بامیه در وعده افطار و سحری ممنوع/ افطاری سبک تضمین‌کننده سلامتی در طول ماه رمضان

یک کارشناس تغذیه گفت: مصرف زولبیا و بامیه برای وعده سحری و افطار توصیه نمی‌شود چراکه با حجم بالای شیرینی باعث تشنگی و گرسنگی در طول روز می‌شود.
مصرف زولبیا و بامیه در وعده افطار و سحری ممنوع/ افطاری سبک تضمین‌کننده سلامتی در طول ماه رمضان
هاشمی متخصص تغذیه در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: در زمان افطار دستگاه گوارش فرد به دلیل اینکه ساعت‌ها چیزی نخورده و ننوشیده شرایط خاصی دارد.
 
وی با بیان اینکه در این زمان دستگاه گوارش از طرفی آمتده پذیرش غذا هست چراکه فرد گرسنه است و از طرفی آماده پذیرش غذای سنگین نیست افزود: از آنجایی که معده ساعت‌ها بیکار بوده و نباید غذای سنگین وارد آن شود و یکی از فلسفه‌های روزه‌داری همین است که در هنگام افطار باید به ارگان‌های بدن فرصت داده شود.
 
هاشمی یادآور شد: اگر بعد از مدت زمان طولانی نخوردن و نیاشامیدن غذای سنگین مصرف شود معده و دستگاه گوارش فرصت هضم و جذب را پیدا نمی‌کند.
 
این متخصص تغذیه بیان داشت: بهتر است افطار با یک غذای سبکی که حالت مایع دارد مثل آب جوشیده یا چای ولرم به همراه شیرینی‌های طبیعی مثل خرما، عسل، کشمش و توت خشک آغاز شود تا مایعات و قند مورد نیاز بدن تامین شود.
 
وی خاطرنشان کرد: اما اگر فرد گرسنه است و تحمل صبر کردن ندارد برای شروع با غذای سبکی مانند سوپ، آش‌های ساده، حلیم‌ها یا فرنی افطار کند و وعده کامل خود را به یک ساعت بعد موکول کند.
 
هاشمی یادآور شد: باید توجه داشت که نباید وعده شام به زمان خواب فرد نزدیک باشد همچنین برای جلوگیری از آسیب به دستگاه گوارش باید در زمان افطار از غذاهای خیلی چرب و شیرین، غذاهای تند و ادویه‌دار و یا مقدار زیاد مایعات به شدت پرهیز کرد.
 
این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه زولبیا و بامیه به‌عنوان شیرینی ماه رمضان در بین مردم معروف است گفت: مصرف این شیرینی برای وعده سحری توصیه نمی‌شود چراکه با حجم بالای شیرینی باعث تشنگی و گرسنگی در طول روز می‌شود.
 
وی تاکید کرد: زولبیا و بامیه برای شروع افطار هم نباید استفاده شود، چون قند خون را بالا برده و سبب ترشح انسولین افزایش یافته، افت قند خون را به‌همراه دارد و گرسنگی‌های بیشتری را سبب می‌شود.
 
هاشمی اضافه کرد: بین وعده افطار تا وعده شام یا بعد از شام بهترین زمام برای مصرف زولبیا و بامیه است، اما باید توجه شود که مصرف این شیرینی در حد معقول بوده و بیش از حد مصرف نشود.
 
انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۱

ساعت:

۱۰:۳۵:۱۱

4 Apr 2022