۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴
کد مطلب : ۳۰۵۶۲
بخشدار مرکزي اردل:

رسالت شعر بختياري ريشه در اسلام ،فرهنگ ملي و ولايت دارد

بخشدار مرکزي شهرستان اردل گفت:ولايتمداري پرداختن با ارزشهاي اسلامي ويژگي بارز شعر بختياري است.
رسالت شعر بختياري ريشه در اسلام ،فرهنگ ملي و ولايت دارد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از هفت چشمه، محمد انصاري بخشدار مرکزي شهرستان اردل در افتتاحيه دهمين جشنواره تمدار بيت که با حضور صدها نفر از شاعران لرزبان کشورو مسئولين استاني و شهرستاني در سالن مهرگان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان اردل برگزار شد ضمن تاکيد بر لزوم حفظ و نگهداري از آداب و رسوم کهن بختياري ، گفت: قوم بختياري قوم متمدن و فرهنگ مداري است که آداب و رسومش ريشه در تمدن کهن ايران زمين دارد و پاسداشت آداب و رسوم اين قوم، در حقيقت پاسداشت آداب و رسوم کهن ايراني است.

انصاري افزود: بختياري مصداق غيرت و هميت و مردانگي است و هرجا که نام اين قوم مطرح شود، ناخودآگاه مولفه ي غيرت در اذهان پديدار مي شود.

وي با بيان اينکه رسالت شعر بختياري ريشه در اسلام ،فرهنگ ملي و ولايت دارد افزود: ولايتمداري پرداختن به ارزشهاي اسلامي ويژگي بارز شعر بختياري است و همه موظفيم براي زنده نگه داشتن و گسترش اين فرهنگ اصيل تلاش کنيم.

بخشدار مرکزي شهرستان اردل بيان کرد: هرجا که صحبت از بختياري باشد بي گمان نام شهيد عليمردان خان بختياري که خون خود را در راه اسلام و مبارزه با استبداد رضاخاني تقديم اين آب و خاک کرد به ذهن خطور مي کند و اين از افتخارات بختياري است که هيچگاه با ظلم و فساد کنار نيامده است.

انتهاي پيام1022ج /۵۷۰ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۱۳:۲۳

31 Dec 2019