۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
کد مطلب : ۳۰۵۴۰
اینجا شهرکرد، مرکز چهارمحال و بختیاری؛

حال پیاده‌روهای شهرمان خوش نیست...

سد معبر و وضعیت نامناسب سنگفرش در پیاده‌روهای شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری مردم این شهر را با مشکل مواجه ساخته است.
حال پیاده‌روهای شهرمان خوش نیست...
به گزارش جهانبین نیوز؛ معبر همانطور که از نامش پیداست به معنای محل عبور بوده و این درحالی است که شهرداری موظف است از معابر به عنوان ملک عمومی حفاظت و برای استفاده مردم آماده نگه دارد و از هرگونه تجاوز مصون دارد.

عواملی مانند اشغال معابر از سوی دست‌فروشان، نصب دکه‌های غیرمجاز، تخلیه نخاله‌های ساختمانی و ریختن مصالح ساختمانی اعم از آجر، سیمان، ماسه، شن و... (اگر برای مدت مشخص و با کسب اجازه از شهرداری نباشد)، توقف خودرو در مکان‌های غیرمجاز، حضور وسایل نقلیه برای فروش کالا در معابر و اشغال پیاده‌روها و میادین، تکدی‌گری، مهم‌تر از همه اشغال معابر از سوی صاحبان مغازه که عمدا اقدام به اشغال کرده‌اند باعث سد معبر شده و عملی مجرمانه است زیرا افراد خاطی به حقوق عموم تجاوز کرده باعث شده‌اند مسیر تردد مسدود شود.

در بند ۲۰ ماده ۵۵ اصلاحی قانون شهرداری سد معابر عمومی و اشغال پیاده‌روها و استفاده غیرمجاز از ان‌ها، میدان‌ها، پارک‌ها و باغ‌های عمومی برای کسب و سکونت را ممنوع اعلام کرده است.

همچنین طبق ماده ۲۲ قانون شهرداری ایجاد خیابان‌ها، کوچه‌ها، میدان‌ها و... و گسترش و توسعه معابر از وظایف شهرداری است و طبق تبصره ۱ بند ۲ همین ماده جلوگیری از سد معبر توسط بازاریان و... برعهده شهرداری گذاشته شده است.

متاسفانه برخی از همشهریان و به ویژه مغازه‌‌داران در شهرکرد از حقوق خود پا فراگذاشته و با تعرض به پیاده‌روها مشکلاتی را برای شهروندان پیاده و سواره در سطح شهر ایجاد کرده‌اند به‌گونه‌ای که باعث تجمع افراد در پیاده‌رو شده عابران را مجبور به عبور از خیابان کرده‌اند و علاوه‌براینکه باعث به خطر فتادن جان این افراد شده بی‌نظمی در شهر را به همراه داشته مزاحمت برای خودروها ایجاد می‌کند.

نمونه‌هایی از سدمعبر در خیابان‌های سعدی، مولوی و شریعتی







اما نمونه دیگری از سد معبر

کولر آزمایشگاه مرکزی شهرکرد است که بر روی دیوار این آزمایشگاه و در پیاده‌رو خیابان مولوی نصب شده است و با اینکه در مسیر مردم نیست اما  آبی که از آن می‌ریزد برای مردم مزاحمت ایجاد کرده و مردم به دلیل عرض کم پیاده‌رو مجبور به تغییر مسیر بوده باید از خیابان عبور کنند.
 

سنگفرش پیاده‌روهای شهرکرد نیازمند ترمیم و بازسازی است

اما از سد معبر که بگذریم وضعیت سنگ‌فرش پیاده‌روها هم در شهرکرد مناسب نیست و چاله چوله‌هایی که در پیاده‌روها وجود دارد، مشکلاتی را برای مردم این شهر ایجاد کرده است.

سنگ‌فرش پیاده‌روها در زیبایی چهره شهر بسیار حائز اهمیت هستند، وقتی شهر ظاهر زیبایی داشته باشد می‌توان اطمینان داشت هم‌شهری‌ها روحیه بهتری خواهند داشت و علاوه‌بر آن اگر معتقدیم که مسافران به‌واسطه هوای خوب و مناطق گردشگری عالی وارد این استان می‌شوند و به دنبال تقویت گردشگری در چهارمحال و بختیاری هستیم نیاز است شهرکرد که به‌عنوان مرکز استان مطرح است را زیبا کنیم که یکی از را‌ه‌ها برای این کار ترمیم و بازسازی پیاده‌روها در شهر است.

نمونه‌هایی از وضعیت نامناسب سنگ‌فرش در پیاده‌روهای مولوی و شریعتی












البته نباید از عملکرد شهرداری در بازسازی و سنگفرش برخی از پیاده‌روها غافل باشیم چون در برخی از پیاده‌روها کار خوبی انجام شده است.

اما ای کاش باتوجه به اینکه به فصل زمستان نزدیک می‌شویم فکری هم به حال چاله چوله‌های پیاده‌روها شود چون در غیراین‌صورت به دلیل تجمع آب در زیر سنگ‌های کنده و لق شده مردم باید مدام نگران آبی باشند که به لباسشان پاشیده می‌شود.

گزارش از مرضیه نظری زاده

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۴۸:۰۳

31 Dec 2019