۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
کد مطلب : ۳۰۴۷۴
يادداشت/

شهيد منا، از قربان تا قربان/ همه زندگيش را قرباني اعتقاداتش کرد

زندگي شهيد رستمي (شهيد حادثه منا) از ولادت که روز عيد سعيد قربان بود تا شهادت که آن هم در عيد سعيد قربان بود سرشار از برکت، معنويت و اخلاص بود.
شهيد منا، از قربان تا قربان/ همه زندگيش را قرباني اعتقاداتش کرد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از اساتيد برتر، احسان ربيعي دوست شهيد رستمي (شهيد حادثه منا) در يادداشتي نوشت:

سرهنگ پاسدار حاج گشتاسب رستمي آزاده سرافراز و جانباز دلاور دفاع مقدس که بيش از هفت سال از عمر گران‌بهاي خود را اسير زندان‌هاي رژيم بعث عراق بود در روز عيد قربان سال ۱۳۴۶ ديده به جهان گشود، در سن نوجواني براساس احساس وظيفه شرعي قلم برزمين مي‌گذارد و با دست گرفتن سلاح در مکتب انسان ساز جبهه از شرافت، ناموس، و دين حفاظت مي‌کند که به اسارت دشمن در مي‌آيد.

سال‌هاي اسارت او نيز پر از درس و عبرت‌آموزي است با وجود سن کم در آن زمان، روحيه انقلابي و رزمي خود را حفظ مي‌کند و با برنامه‌ريزي خوبي که در خاطرات خود بارها از آن سخن مي‌گفت موفق به حفظ کامل قرآن کريم مي‌شود.

پس از بازگشت به ميهن اسلامي در سال ۶۷، مجدداً خدمت در سپاه را به تمام ادارات و نهادها ترجيح مي‌دهد، ضمن حضور در محل کار با توجه به توفيق حفظ قرآن مطالعه در زمينه ترجمه و تفسير قرآن و نهج البلاغه را نيز جزء برنامه‌هاي زندگي خود قرار مي‌دهد.

ثمره ازدواج شهيد يک پسر و سه دختر است که اخلاق، منش و رفتار آنان از پدرشان الگو گرفته است.

اين شهيد بزرگوار پس از بازنشستگي فعاليت‌هاي داوطلبانه خود در بسيج را ادامه مي‌دهد و به‌عنوان سرگروه و مربي حلقه‌هاي صالحين حوزه مقاومت بسيج امام سجاد (ع) فرادنبه، داشته‌هاي قرآني خود را براي نوجوانان و جوانان نشر مي‌داد.

بارها و بارها در جلسات و جمع صميمي دوستان بسيجي از حسرت خود از بازماندن از قافله شهدا سخن مي‌گفت، تا اينکه در تاريخ دوم مهرماه ۹۴ در حادثه دلخراش منا در سرزمين مقدس وحي با لباس احرام به خيل ياران شهيدش پيوست و عاشقانه به بهشت پرواز کرد.

زندگي او از ولادت که روز عيد سعيد قربان بود تا شهادت که آن هم در عيد سعيد قربان بود سرشار از برکت، معنويت و اخلاص بود. توجه به نماز اول وقت به صورت جماعت، قرائت آيات وحي و تدبر در قرآن، تربيت فرزندان صالح و شايسته، انجام واجبات و ترک محرمات و خداپرستي از صفات بارز اين شهيد عزيز بود.

شرکت هميشگي در مراسم معنوي اعتکاف را هم از سعادت‌هاي بزرگ مي‌دانست و درواقع از قربان تا قربان هم زندگيش را قرباني اعتقاداتش کرد.

انتهای خبر /1027ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۳۵:۴۸

14 Feb 2020