۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
کد مطلب : ۲۹۴۰۴
تابستان امسال:

فولاد چهارمحال و بختياري در آینده ای نزدیک به بهره برداري مي رسد

استاندار چهارمحال و بختياري گفت: اولين واحد احياي فولاد استان از فولادهاي هفت گانه كشور تا اواخر تابستان امسال به بهره برداري مي رسد.
فولاد چهارمحال و بختياري  در آینده ای نزدیک به بهره برداري مي رسد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر، قاسم سليماني دشتكي استاندار چهارمحال و بختياري افزود: با بهره برداري از طرح فولاد سفيد دشت چهارمحال و بختياري زمينه اشتغال ۷۰۰ نفر به طور مستقيم و پنج هزار نفر به صورت غير مستقيم فراهم مي‌ شود كه بخشي از معضل بيكاري جوانان استان برطرف خواهد شد.

وي بيان داشت: عمليات اجرايي طرح مجتمع فولاد سفيد دشت در تيرماه ۸۶ در زميني به مساحت ۲۵۰ هكتار آغاز گرديد .

سليماني دشتكي ادامه داد: اجراي برنامه هاي پيش بيني شده توسعه اقتصادي به منظور رسيدن به جايگاه مناسب توليد فولاد در كشور، كاهش واردات بي رويه فولاد و رسيدن به خودكفايي در اين صنعت، بومي‌سازي صنعت توليد آهن و فولاد در كشور و ايجاد اشتغال‌زايي مناسب در استان و ... از جمله موارد ضرورت اجراي اين طرح مي باشد.

وي اظهار داشت: اين طرح شامل دو واحد اصلي مي باشد. واحد احيا مستقيم به روش ميدركس كه در اين واحد گندله وارد شده به سايت توسط گاز احيايي در داخلي كوره تبديل به آهن اسفنجي مي شود و واحد فولاد سازي و ريخته گري كه در اين واحد آهن اسفنجي بدست آمده در واحد احياء به همراه قراضه آهن و ديگر افزودنيها در كوره قوس الكتريكي EAF ذوب شده و پس از تصفيه‌سازي به صورت اسلب ريخته گري مي شود.

انتهاي پيام/۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۵۷:۳۹

11 Mar 2020