۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸
کد مطلب : ۲۸۸۶۴
فرمانده سپاه ناحيه شهرستان شهرکرد:

برخي از والدين فرصت کافي براي شناخت فضاي مجازي را ندارند/استفاده از فضاي مجازي فراغت مجازي هم به دنبال دارد

فرمانده سپاه ناحيه شهرستان شهرکرد گفت: بسياري از والدين امکان فرصت و يا توان کافي براي شناخت دقيق فضاي مجازي را نداشته و کاربري هاي آن را نمي دانند.
برخي از والدين فرصت کافي براي شناخت فضاي مجازي را ندارند/استفاده از فضاي مجازي فراغت مجازي هم به دنبال دارد
به گزارش جهانبین نیوز سرهنگ مهران مرادي فرمانده سپاه ناحيه شهرستان شهرکرد در گفتگو با خبرنگار بام ايران خبر اظهار کرد: از زماني که اينترنت و شبکه هاي اجتماعي وارد فضاي زندگي خانواده ها و فرزندان شده است تا به امروز علي رغم تمام محاسن و مزايايي که ممکن است داشته باشد يکسري دغدغه ها و نگراني هاي زيادي را براي خانواده ها تحميل نموده است.

وي با اشاره به اينکه موضوع فضاي مجازي در تمام کشورها موضوعيت داشته و منحصر به جامعه و يا اقليتي خاص نمي شود تصريح کرد: به دليل ويژگي هاي خاص فضاي مجازي و نو بودن اين ظرفيت، بسياري از والدين امکان و فرصت کافي براي شناخت دقيق اين فضا را نداشته و کاربري هاي آن را نمي دانند.

مرادي ادامه داد: عدم آشنايي مناسب و علم کافي و سواد فضاي مجازي در مقابل استفاده روزمره نوجوانان و جوانان و حتي کودکان از اين فضا باعث شده است که يک فضاي محرمانه و خصوصي در داخل خانه براي فرزندان ايجاد شود و آن ها بدون دغدغه و بدون احساس وجود ناظر بيرون به سايت هاي مختلف در اين فضا دسترسي يافته و بعضا" به دليل ويژگي هاي سني و شخصيتي و کنجکاوي هاي خود متاثر از فضاهاي ناسالم موجود در اينترنت و شبکه هاي اجتماعي گردند.

وي به بخشي از آسيب هاي فضاي مجازي و سايبري ، اينترنت و شبکه هاي اجتماعي اشاره کرد و گفت: متاسفانه جوامع امروزي به فضاهاي مجازي مبتلا گشته اند و اين ضعف بنياد خانواده ها مي باشد.

مرادي افزود: از آنجايي که مشکلات خانواده ها بصورت ناهنجاري هاي اجتماعي بروز مي کند خانواده از اهميت فوق العاده اي برخوردار مي باشد.

تغيير در اوقات فراغت يکي ديگر از آسيب هاي فضاي مجازي


فرمانده سپاه ناحيه شهرستان شهرکرد گفت: اين روزها اساسي ترين سهم در اوقات فراغت فضاي مجازي دارد و رهايي شخص از تعهدات شغلي ، اقتصادي و وظايف شخصي ، خانوادگي ، تحصيلي و اجتماعي با استفاده از فضاي مجازي فراغت مجازي را مي سازد.

سرهنگ مرادي اظهار کرد: اينترنت و فضاي مجازي و سايبري نه تنها دروازه ورودي به شاهراه هاي اطلاعاتي را در فضاي مجازي گشوده است بلکه فضا و بازاري را نيز بر اساس سرگرمي هاي غير مجاز و ايجاد آسيب هاي اجتماعي در کانون گرم خانواده ها شده که نياز است خانواده ها نسبت به اين آسيب ها آشنايي داشته باشند.

اعتياد اينترنتي و فضاي مجازي گريبان گير جوانان

فرمانده سپاه ناحيه شهرستان شهرکرد گفت: اعتياد اينترنتي و فضاي مجازي يکي ديگر از آسيب هاست که در جامعه ما نيز با گسترش روز افزون شاهد اين مسئله هستيم که بر اساس تحقيقات انجام شده در کشور نشان مي دهد که بيشترين استفاده کننده از اينترنت جوانان هستند.

سرهنگ مرادي تصريح کرد: 35 درصد جوانان به خاطر حضور در چت روم، ۲۸ درصد براي بازيهاي اينترنتي، ۳۰ درصد به منظور چک کردن پست الکترونيکي و ۲۵ درصد نيز به دليل جستجو در شبکه جاني از فضاي اينترنت و فضاي مجازي استفاده مي کنند.

وي به اسيب هاي ناشي از استفاده نادرست و کنترل نشده اينترنت و فضاي مجازي و شبکه هاي اجتماعي مطرح شده اشاره و عنوان کرد: آسيب هاي فکري که مي تواند وابستگي شديد رواني و فکري ايجاد کند، آسيب هاي جسماني که باعث فشارهاي عصبي، چاقي، ضعيف شدن چشم و ... را دارد از جمله آسيب هاي فضاي مجازي است.

مرادي اذعان داشت: فضاهاي مجازي آسيب هاي اجتماعي فرهنگي را نيز در بر دارد که افراد چنان غرق در اينترنت و فضاي مجازي مي شوند که از تعاملات با اطرافيان و اقوام غافل شده و به حداقل مي رسد.

وي خاطر نشان کرد: فضاهاي مجازي آسيب هاي امنيتي – سياسي و اجتماعي را نيز به دنبال دارد.

مرادي تاکيد کرد: امروز دشمن با بهره گيري از فضاي مجازي و سايبري به دنبال اهداف شوم خودش مي باشد که مردم جامعه ما بايد کاملا" هوشيار باشند و ما نيز وظيفه داريم اهداف شوم دشمن را بخوبي آشکار کنيم.

انتهاي پيام/1022[
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۰۰:۳۱

26 Dec 2019