۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲
کد مطلب : ۲۷۱۷۲
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد:

بیمارستان‌های چهارمحال و بختیاری از کمبود تخت رنج می‌برند

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد گفت: چهارمحال و بختیاری نسبت به نورم کشوری 500 تخت کمتر دارد و یکی از مهم‌ترین معضلات حوزه درمان در این استان نبود تخت کافی برای رفع مشکلات مردم است.
بیمارستان‌های چهارمحال و بختیاری از کمبود تخت رنج می‌برند
مرتضی هاشم‌زاده رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار جهانبین نیوز اظهار کرد: زیر ساخت‌های این دانشگاه ضعیف است و باید با سایر استان‌ها توازن‌سازی صورت بگیرد.

وی با اعلام اینکه ۳۰ پروژه علوم‌پزشکی در دهه فجر افتتاح می‌شود، گفت:  برای ساخت این پروژه‌ها اعتباری بالغ‌بر ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است و از مهم‌ترین آن‌ها می‎توان سالن اجتماعات شهید ضیائی، خوابگاه ۲۰۰ نفره دانشگاه و مراکز درمانی را در استان نام برد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری افتتاح مرکز ناباروری در این استان را یکی دیگر از پروژه‌های افتتاحی عنوان کرد و افزود: ۱۵ درصد از زوج‌های جوان نابارور هستند و این مرکز گام بزرگی برای رفع مشکلات نابارور استان بوده و خدمات سطح یک، دو و سه را در اختیار مردم استان قرار می‎‌دهد و از  مهاجرت افراد به سایر استان‌ها برای دریافت این خدمات جلوگیری می‌کند.

وی به ساخت مرکز درمانی ویژه بیماران سرطانی در این استان اشاره کرد و افزود: این مرکز با همکاری استانداری و خیرین سلامت در استان ساخته خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد به کمبود حدود ۵۰۰ تخت‌خواب در بیمارستان‌های چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و افزود: ما نسبت به نورم کشوری 500 تخت کمتر داشته و یکی از مهم‌ترین معضلات حوزه درمان در این استان نبود تخت کافی برای رفع مشکلات مردم است.

وی افزود: میزان متوسط تخت‌خواب در کشور ۱.۷به نسبت جمعیت است اما این رقم در چهارمحال و بختیاری تنها ۱.۲ است.

هاشم‌زاده به راه‌اندازی اورژانس در بیمارستان‌های فارسان و لردگان اشاره و خاطرنشان کرد: تاکنون ۹۵ درصد پیشرفت از ساخت آن‌ها صورت گرفته و راه‌اندازی بخش زایمان در بیمارستان‌های فارسان، هاجر شهرکرد و بیمارستان لردگان همزمان با دهه مبارک فجر جاری انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تاکید کرد: کلینیک ویژه در شهرستان‌های بروجن، لردگان و اردل با مجموع 3 هزار مترمربع یکی دیگر از طرح‌های افتتاحی این استان در دهه مبارک فجر است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد گفت: بیمارستان بیماران خاص با کمک خیران و استانداری چهارمحال و بختیاری با حدود ۱۵ متر مربع جنب بیمارستان هاجر شهرکرد بابیش از ۸۰ میلیارد ریال اعتبار در حال احداث است و ساخت اورژانس، کلینیک ویژه و بخش سرطان در آینده برای این مرکز ساخته خواهد شد.

هاشم‌زاده تصریح کرد: ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز و نوسازی ۱۹۰ مرکز بهداشتی و درمانی و خانه بهداشت در چهارمحال و بختیاری هزینه شده  و در حال حاضر هیچ گونه مکل تجهیزات کم و یا بد در این مراکز دیده نمی‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خاطرنشان کرد: در چهارمحال و بختیاری ۱۰ بیمارستان وجود دارد که دارای یک هزار و ۲۰۰ تخت فعال بوده و 11 عدد اورژانس شهری در چهارمحال و بختیاری و تعداد ۲۶ اورژانس جاده‌ای نیز در این استان فعال هستند.

هاشم‌زاده به  افزایش ۳۳ درصدی بودجه در سال 94 حوزه بهداشت و درمان استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه افزایش اعتبارات بهداشت و درمان برای سال آینده تنها ۱۰درصد پیش‌بینی شده است.

وی گفت: سال گذشته ۲۷۰ نفر برای استخدام در دانشگاه علوم‌پزشکی در آزمون استخدامی قبول شدند، که نیمی از این تعداد جذب و مابقی آنان سال آینده جذب می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد گفت: در حال حاضر این استان دارای هشت بیمارستان، ۷۳ مرکز بهداشتی درمانی شهری و ۳۵ مرکز روستایی، ۳۲۱ پایگاه خانه بهداشت، ۲۲ پایگاه بهداشتی و واحدهای پاراکلینیکی بوده و به مردم ارائه خدمت می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد از کمبود ۲۵ قلم دارو در استان در سال‌جاری خبر داد و اظهار کرد: متاسفانه در سال ۹۴ با کمبود ۲۵ قلم دارو در استان مواجه بوده‌ایم و 90 داروخانه‌های خصوصی در منطقه تحت پوشش خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی متوسط DMFT (تعداد دندان‌های پوسیده، پرشده و کشیده) برای افراد زیر ۱۴ سال در کشورهای پیشرفته حدود یک عنوان کرد و گفت: این رقم در کشور دو و در استان ۳.۲ بوده و کمبود خدمات دندان‌پزشکی و بهداشت دهان و دندان یکی از نقص‌های بزرگ این استان است.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۵۲:۲۲

11 Jan 2020