۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱
کد مطلب : ۲۷۰۲۳
معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد

ثبت‌نام 22 هزار بی‌سواد در نهضت‌های سوادآموزی

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: بیشترین آمار بی‌سوادی در کشور طی ۳۰ سال گذشته مربوط به کسانی است که به علت فراموشی مفاهیم ابتدای آموزش مجبور به بازگشت مجدد به مراکز سوادآموزی شده‌اند.
ثبت‌نام 22 هزار بی‌سواد در نهضت‌های سوادآموزی
به گزارش جهانبین نیوز، علی باقرزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در حال حاضر هرگونه قابلیت، توانایی و ظرفیتی که افراد را قادر می‌کند که با اعتماد به نفس در توسعه جامعه گام بردارند نشان از باسواد بودن فرد است.

باقرزاده یادگیری سواد را جز اصلی وظایف شهروندی عنوان و خاطرنشان کرد: هدف برنامه سوادآموزی تنها خواندن و نوشتن نیست و به این نوع سوادآموزی نمی‌توان عنوان آموزش را اطلاق کرد.

وی با بیان اینکه برخی معتقد هستند آموزش حق مردم است و دولت باید با اتخاذ تدابیر مناسب این حق را به مردم بازگرداند تاکید کرد: اما برخی از افراد سواد را شاخصی مهم در زندگی معرفی می‌کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد:  امروزه برخی از کسب و کارها با  عدم هماهنگی تولیدات با خواست مردم مواجه هستند  و همین موضوع باعث شده کسب و کارهای مذکور زمین بخورند و موفق نباشند.

باقرزاده یادآور شد: راه‌اندازی کارخانه‌های بزرگ برای دولت مقدور نیست و از همین‌رو باید به دنبال ایجاد کسب و کارهایی کوچک باشیم و این نوع از کسب و کارها را تقویت کنیم.

وی اضافه کرد: متاسفانه در جامعه شاهد بی‌کاری گسترده تحصیل‌کرده‌ها هستیم و این درحالی است که افراد بی‌سوادی که در کسب و کارهای کوچک مشغول به کار هستند زیاد بوده و این به دلیل نبود آموزش‌های لازم برای کارآفرینی برای قشر تحصیل‌کرده در دانشگاه است که به نوعی بی‌سوادی است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی بیان داشت: آموزش در حد مهارت‌های پایه، قدرت و توان در انسان‌ها ایجاد می‌کند و از طرفی علم و دانش شاخص امید به زندگی را افزایش می‌دهد و از دلایل و کاهش بیماری‌ها معرفی می‌شود و می‌توان آموزش را راهی برای ایجاد دموکراسی در بین مردم دانست.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افراطی‌گری‌های موجود در جامعه یادآور شد: ریشه همه این افراطی‌گری‌ها بی‌سوادی است و اعتیاد، جرم، جنایت و... همه به دلیل بی‌سوادی هستند.

وی از ثبت‌نام ۲۲ هزار بی‌سواد زیر ۱۹ سال در نهضت‌های سوادآموزی خبر داد و گفت: بیشترین آمار بی‌سوادی در کشور طی ۳۰ سال گذشته مربوط به کسانی است که به علت فراموشی مفاهیم ابتدای آموزش مجبور به بازگشت مجدد به مراکز سوادآموزی شده‌اند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی تاکید کرد: جذب حداکثری مشارکت یکی از اولویت‌های مهم برای وزارت آموزش و پرورش است و به همین دلیل ۲۹ تفاهم‌نامه با سازمان‌های مختلف به امضا رساندیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش به تشکیل ۱۳۰ جلسه نهضت سوادآموزی در استان‌های کشور اشاره و افزود: این جلسات با حضور استانداران بوده و ضمنا یک هزار و ۵۰۰ جلسه نیز در همین راستا با حضور فرمانداران برگزار شده است.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۰۹:۴۴

18 Jan 2020