۰
plusresetminus
دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي در هفتم اسفندماه ۹۴ در شرايطي برگزار مي شود که اين دوره از انتخابات با حساسيت خاصي متاثر از تغييرات سياسي و شرايط کنوني کشور از جمله تغيير دولت و آرايش سياسي جديد روبروست.
تحليل اجمالي انتخابات مجلس در حوزه انتخابيه کوهرنگ اردل کيار و فارسان + اسامي احتمالي کانديداهاي احتمالي
به گزارش جهانبین به نقل از کوهرنگ خبر، دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي در هفتم اسفندماه ۹۴ در شرايطي برگزار مي شود که اين دوره از انتخابات با حساسيت خاصي متاثر از تغييرات سياسي و شرايط کنوني کشور از جمله تغيير دولت و آرايش سياسي جديد روبروست. 

با توجه به حضور نامزدها احتمالي در مراسمات عزاداري و شادي بخصوص در کوهرنگ، تنور دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي در حوزه انتخابيه کوهرنگ اردل فارسان و کيار داغ شده است.

پيش بيني مي شود رقابت هاي سياسي و جناحي متفاوتي شکل خواهد گرفت که شايد در تناقض با معيارها و روال معمول گذشته باشد از اين جهت که ساختار دو جناحي گذشته در سالهاي گذشته با بروز اختلافات با فرو پاشي مواجه و انسجام دوجناح اصولگرا و اصلاح طلب دچار خدشه شده است. 

در اين دوره بسياري از کانديداها فعاليت هاي غير رسمي و جلسات انتخاباتي خود را از مدت ها پيش شروع کردند و برخي نيز هم اکنون فضا ي سياسي را به سوي يک انتخابات داغ سوق مي دهند
 
حوزه انتخابيه اردل، فارسان، کوهرنگ و کيار، به گستردگي چهار شهرستان وسيع، بزرگترين حوزه انتخابيه در کشور است که متاسفانه با وجود جميع شرايط در سايه بي تدبيري نمايندگان و عدم پي گيري هنوز به دو حوزه تبديل نشده است. 

به همين دليل از نظر وزن سياسي و اجتماعي مهمترين حوزه بوده و به تعبيري از اوايل انقلاب تاکنون سياسي ترين و حساسترين حوزه انتخابيه استان چهارمحال و بختياري بوده است و نقش بيشتري در تحولات استان داشت. 
 
نمايندگان اين حوزه نيز اغلب در مقايسه با ساير حوزه ها حتي شهرکرد که مرکز استان است از وزن سياسي و توان بيشتري برخوردار بودند و البته اين حوزه در برخي دوره ها به دليل اختلاف در نتيجه آراء با تنش و بحران انتخاباتي نيز روبرو بوده است.
 
اولين نماينده در اين حوزه بعد از انقلاب اسلامي: «قربانعلي دري نجف آبادي چهره غير بومي بود که بعدها وزير اطلاعات و دادستان کل کشور شد و هم اکنون امام جمعه و نماينده ولي فقيه در استان مرکزي است. 

دومين نماينده علي يوسف پور ناغاني بود که به مدت سه دوره بر کرسي نمايندگي اين حوزه تکيه زده بود و سومين نماينده علي قنبري عديوي دو دوره نمايندگي اين منطقه را بر عهده داشت و چهارمين نماينده سيد قباد مرتضوي فارساني بود» که اين چهره ها نفوذ سياسي و اجرايي زيادتري نسبت به ديگر نمايندگان استان داشتند.

 پنجمين نماينده اين حوزه نورالله حيدري دستنايي و نماينده فعلي نيز حميدرضا عزيزي فارساني است.

و اسامي کانديداهاي احتمالي مجلس شوراي اسلامي در حوزه انتخابيه اردل فارسان کوهرنگ و کيار ( اسامي بر اساس حروف الفبا مي باشد )

1. شهباز اکبري
2. شريف اسدي
3. خدابخش بهرامي
4. رسول پژوهش
5. دلشاد جهانبخشي
6. قدرت الله حمزه
7. داود حيدري
8. احسان خليلي
9. عليرضا خليلي
10. خداداد خدادادي
11. فرشيد دياني
12. سيد داريوش رحيمي
13. محمد رئيسي فيل آبادي
14. جنگي رئيسي
15. حميدرضا عزيزي
16. فروغ فرهاديان
17. علي فروزنده
18. محسن فرهادي
19. علي کاظمي
20. مراد کاظمي
21. سيد قباد مرتضوي
22. پژمان نبي زاده
23. دلاور نجفي
24. حسن نادعلي پور
25. شاپور مالکي

يادآور مي شود پايگاه خبري تحليلي کوهرنگ خبر، اسامي ذکر شده را با توجه به بحث هايي که بين مردم شايع شده است و هنوز از منابع رسمي تاييد نشده است بيان مي کند و در صورتي که شخص ديگري از قلم افتاده باشد آمادگي دارد که در بين کانديدهاي اين حوزه نام برده شود و اين سايت از هيچ شخص و حزب خاصي حمايت نمي کند اما با توجه به رهنمود مقام معظم رهبري که بيان داشتند تنور انتخابات را بايد داغ کرد اطلاع رساني مي کند.

 
 
انتهاي پيام1020ج /610ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۲۰:۲۹

28 Dec 2019