۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۲۴۶۸۰
معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری:

اجرای بیش از ۸ هزار نفر ساعت آموزش کارآفرینی برای مناطق کمتر توسعه‌یافته چهارمحال و بختیاری

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری از برگزاری ۸ هزار و ۹۰۰ نفر ساعت آموزش کارآفرینی جهت روستائیان و ساکنین مناطق کمتر توسعه‌یافته این استان خبر داد.
اجرای بیش از ۸ هزار نفر ساعت آموزش کارآفرینی برای مناطق کمتر توسعه‌یافته چهارمحال و بختیاری
محمود تقی‌پور مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست سال‌جاری ۶۵۱ هزار و ۸۲۴ نفر ساعت آموزش توسط آموزشگاه‌هاي آزاد فني و حرفه‌اي این استان به متقاضیان ارائه شده است.

وی ضمن بیان این مطلب افزود: این آموزش‌ها در قالب ۵۴۶ دوره آموزشی اجرا گردیده و ۶۰۵ هزار و ۹۷۱ نفرساعت از این آموزش‌ها جهت خواهران و ۴۵ هزار ۸۵۳ نفر ساعت نیز جهت برادران اجراشد همچنین جهت مدیران و مربیان این آموزشگاه‌ها نیز یک هزار و ۳۶۰ نفر ساعت، دوره ارتقا مهارت پیش‌بینی و اجرا شده است.

این مسئول در ادامه با اشاره به صدور ۲ فقره پروانه تاسیس، ۵ موافقت‌نامه اصولی ، ۱۸ کارت مربیگری و ۷ ابلاغ مدیریت در ۶ ماهه اول سال‌جاری تاکید کرد: در این مدت ۱۶۳ مورد بازرسی از آموزشگاه‌های آزاد سطح استان صورت گرفته است.

آغاز ثبت‌نام اينترنتي سومین دوره آزمون ادواری آموزش فنی و حرفه‌ای استان در سال ۹۴

محمود تقی‌پور مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز از آغاز ثبت‌نام سومین دوره آزمون ادواری این اداره کل در سال ۱۳۹۴خبر داد.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام در سومین دوره آزمون ادواری به صورت اينترنتي و هماهنگ كشوري از ساعت ۸:۰۰ صبح مورخ ۴/۷/۹۴ آغاز و تا ساعت ۲۴:۰۰، ۱۴/۷/۹۴ ادامه می‌یابد خاطرنشان کرد: متقاضيان می‌توانند از تاریخ ۴/۷/۹۴ تا ۱۴/۷/۹۴ با مراجعه به سایتhttp://advari.irantvto.ir پس از خرید كارت اعتباري در حرفه مورد نظر ثبت‌نام نموده و پس از ثبت‌نام در آزمون از ۲۷/۷/۹۴ تا ۲۹/۷/۹۴ با مراجعه به سامانه مذکور با درج شناسه پرداخت و شماره پرونده، كارت ورود به جلسه آزمون را دريافت نموده و در آزمون حرفه‌های مذکور که در تاریخ ۳ لغایت ۸ آبان‌ماه سال جاری بصورت الکترونیکی، برگزار مي‌شود، شرکت نمایند.

اجرای بیش از ۸ هزار نفر ساعت آموزش کارآفرینی جهت روستائیان و ساکنین مناطق کمتر توسعه‌یافته استان

شهرام کوهیان معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز از برگزاری ۸ هزار و ۹۰۰ نفر ساعت آموزش کارآفرینی جهت روستائیان و ساکنین مناطق کمتر توسعه‌یافته استان خبر داد.

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل آموزش در توسعه منابع انسانی، آموزش دوره‌های کارآفرینی را رویکردی مناسب در جهت ایجاد کسب و کار دانست و افزود فردی که ضمن برخورداری از توان فنی و مهارت کافی از توانایی کارآفرینی نیز برخوردار باشد، ضمن آشنایی با چالش‌های راه‌اندازی کسب و کار، در یک فضای شبیه‌سازی شده، باتوان مضاعف در جهت توسعه اشتغال و ایجاد فعالیت تولیدی گام بر می‌دارد.

کوهیان در ادامه از اجرای آموزش‌های کارآفرینی در ۵ شهرستان استان خبر داد و بیان داشت: این آموزش‌ها در قالب ۱۱ دوره و با استفاده از توان اساتید مجرب این اداره کل برگزار گردید.

این مسئول تاکید کرد: اجرای ۸ هزار و ۹۰۰ نفر ساعت آموزش در این بخش، جامعه هدف این آموزش‌ها را روستائیان و ساکنین مناطق کمتر توسعه‌یافته استان است.

اجرای طرح مشاوره سیار درمکان‌های پرتردد و شهرستان‌های پرجمعیت برای اولین بار در استان

مرتضی محمدیان کارشناس واحد مشاوره و هدایت‌های آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز از برگزاری طرح سیار مشاوره در مکان‌های پرتردد و شهرستان‌های پرجمعیت برای اولین بار در استان، توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف و رسالت‌های مهم سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور آگاهی دادن به جامعه هدف برای انتخاب آموزش در رشته مفید جهت آینده شغلی و زندگی می‌باشد.

این مسئول بیان داشت: فرآیند مشاوره و هدایت آموزشی کارآموزان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای توسط کارشناسانی که جهت این موضوع آموزش‌های لازم و تخصصی را فرا گرفته‌اند در دستور کارو پیگیری قرار دارد.

محمدیان با بیان اینکه در بحث مشاوره و هدایت آموزشی، کارشناسان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای این استان بر اساس پارامترهای موجود که شامل سطح تحصیلات، توانمندی‌ها و تیپ‌های شخصیتی است ادامه داد: رشته‌های مناسب جهت فراگیری را به افراد متقاضی پیشنهاد داده و بحث مشاوره و هدایت‎های آموزشی را تا پایان دوره با حضور در کارگاه‌ها در بازه‌های مشخص و مدون به سرانجام مطلوب می‌رسانند.

وی در پایان گفت : امکان‌سنجی، نیازسنجی و بازارسنجی آموزشی شهرستان‌های مورد مطالعه در این طرح، با رویکرد آموزش‌های بازار محور و براساس پارامترهای استاندارد و از قبل پیش‌بینی شده اجرا می‌شود.

اجرای آموزش‌های رشته گیاهان داروئی و پرورش زعفران درروستای لیرابی توسط اردل

محمودیان رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای اردل در گفت‌وگو با جهانبین نیوز از اجرای آموزش رشته‌های پرورش گیاهان داروئی و پرورش زعفران درروستای لیرابی از توابع شهرستان اردل توسط فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری خبر داد.

وی با اشاره به اینکه ۶ دوره آموزشی گیاهان داروئی ، زعفران‌کارو پرورش قارچ دکمه‌ای نیز جهت مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در روستاهای لیرابی، کریم‌آباد و شهر کاج در حال اجراء است اضافه کرد: انتظار می‌رود فراگیران پس از شرکت در این دوره‌ها بتوانند ضمن کسب مهارت کافی در رشته‌های های ذکر شده، نسبت به ایجاد کسب و کار و شروع فعالیت تولیدی در این زمینه‌ها اقدام لازم را بعمل آورند.


برگزاری اولین آزمون الکترونیکی پایان‌دوره در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری

محمود تقی‌پور در گفت‌وگو با جهانبین نیوز اظهار کرد: اداره سنجش و ارزشیابی مهارت فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری در جهت تحقق اهداف دولت الکترونیک و بر اساس برنامه‌های دفتر ارزشیابی مهارت سازمان مبتنی‌بر سند تحول در سال ۹۴ و با هدف تسریع و تسهیل ارائه خدمات به ذی‌نفعان وکاهش هزینه‌ها، اولین دوره آزمون الکترونیکی سنجش مهارت را برگزار نمود.

وی ضمن بازدید از مراحل اجرای این آزمون تاکید کرد: امروزه ارائه آموزش و خدمات الکترونیکی در اکثر سازمان‌های آموزشی دولتی و غیردولتی به ویژه در سازمان‌های متولی آموزش‌های مهارتی کشورهای توسعه یافته اجرا شده و در حال توسعه و گسترش می‌باشد.

این مسئول با قدردانی از عوامل اجرایی آزمون الکترونیکی، ابراز امیدواری کرد همگام و همسو با سیاست‌های دولت، در راستای خدمت‌رسانی به عموم هم استانی‌ها گام‌های موثری برداشته شود.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۲۵:۵۲

30 Dec 2019