۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶
کد مطلب : ۲۴۰۴۹

توزيع نمك يد دار بين مردم محروم سرآقا سيد آغاز شد

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوهرنگ گفت: واحد آموزش سلامت خانواده و آموزش وارتقاي سلامت اين شبكه، مردم سرآقا سيد از توابع شهرستان كوهرنگ را از نظر مصرف نمك يد دار آموزش دادند.
توزيع نمك يد دار بين مردم محروم سرآقا سيد آغاز شد
به گزارش جهانبین به نقل از کوهرنگ خبر، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوهرنگ گفت: واحد آموزش سلامت خانواده و آموزش وارتقاي سلامت اين شبكه، مردم سرآقا سيد از توابع شهرستان كوهرنگ را از نظر مصرف نمك يد دار آموزش دادند.

غيبي پور افزود: در هفته اي كه گذشت پيرو مصوبات كميته آي دي دي شهرستان در خصوص توزيع نمك يد دار در  روستاهاي سر آقا سيد، واحد سلامت خانواده و آموزش و ارتقاي سلامت با مشاركت واحد سلامت روان شهرستان با اعزام يك تيم كارشناسي به مناطق ياد شده و شناسايي گروه هدف، اقدام به توزيع نمك يددار  كرده و همچنين نحوه استفاده صحيح نمك و ميزان مصرف آن در مواد غذايي را آموزش دادند. 

سياوش غيبي پور بيان داشت: بيماريهاي مربوط به كمبود يد در غذا و اختلالات جسماني كه متعاقب كمبود يد در رژيم غذايي ناشي مي شود را از طريق پمفلت هاي آموزشي بين مردم توزيع كردند.

مهندس غيبي پور ابراز اميدواري كرد اگر مردم بتوانند در رژيم غذايي خود مصر ف متعادل نمك يد دار را رعايت كنند اين مهم به خصوص در مناطق محروم كه با بحران تغذيه مواجه هستند مي تواند درصد زيادي از اختلالات رشد و بيماريهاي ناشي از سوء تغذيه با اين ماده غذايي ارزشمند را پيشگيري كند. 

وي در ادامه افزود :پوشش تمام جمعيت اين شهرستان از لحاظ تامين و توزيع نمك يد دار در برنامه هاي اين شبكه خواهد بود. 
 

انتهاي پيام1020ج /610ک
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۲۶:۴۸

1 Feb 2020