۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳
کد مطلب : ۲۴۰۴۷
رئيس اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان کوهرنگ خبر داد:

توليدسالانه پنج هزارمتربع فرش دستباف درشهرستان کوهرنگ

رئيس اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان کوهرنگ گفت: سالانه درحدود پنج هزارمترمربع فرش دستباف بختياري در شهرستان کوهرنگ توليد مي شود.
توليدسالانه پنج هزارمتربع فرش دستباف درشهرستان کوهرنگ
به گزارش جهانبین نیوز، رئيس اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان کوهرنگ در گفت گو با خبرنگار کوهرنگ خبر، حمايت از بافندگان بومي و محلي صنعت فرش دستباف را امري ضروري دانست و خاطرنشان کرد: نبايد بگذاريم که اين هنر بومي که ريشه در تاريخ و هويت ما دارد به دست فراموشي سپرده شود.

مهراب جمالپور با اشاره به سابقه ديرينه شهرستان کوهرنگ در توليد فرش دستباف بختياري افزود: حمايت از بافندگان در اين حوزه امري ضروري است که دستگاههاي بنا به وظيفه‌‌اي که در حمايت از توليد ملي دارند با تمام توان از بافندگان فرش در شهرستان بخصوص برند بختياري حمايت خواهند کرد.

جمالپور تقويت صنعت فرش دستباف را باعث رونق توليد و صادرات شهرستان و حتي استان دانست و گفت: باتوجه به اينکه اين صنعت ازمشاغل اصلي زنان بومي و محلي اين شهرستان مي باشد با هزينه ناچيزي مي تواند بعنوان يکي از مشاغل پر درآمد در تامين اقتصاد خانوار ها و جامعه باشد.

وي با بيان اينکه حمايت از استادکاران و بافندگان بومي در اولويت کاري اين اداره قرار دارد و صنعت و معدن وظيفه خود مي‌داند که به احياء و توسعه اين ناحيه  در شهرستان کمک کند .

وي افزود: درحال حاضر  2010 نفر بافنده فعال درشهرستان کوهرنگ وجود دارد که بطور ميانگين سالانه 5 هزار مترمريع فرش دستباف بختياري ازنوع خشتي، گل پتو، ترنج، خشت تکراري و خشت چالشتر توسط استادکاران زبر دست و ماهر در اين شهرستان توليد مي شود که هرساله با حضور در نمايشگاه هاي بين المللي داخلي و خارجي طرفداران زيادي را به خود اختصاص مي دهد.

درپايان جمالپور ابرازاميدواري کرد با توجه به عنايت ويژه دستگاههاي مربوطه و با تقويت سرمايه‌گذاران بومي و محلي و حمايت بيش از پيش واحد فرش از بافندگان در آينده اي نه چندان دور شاهد رشد و بالندگي صنعت فرش دستباف بختياري بعنوان يکي از منابع اصلي درآمد درشهرستان کوهرنگ باشيم.
 
 
انتهاي پيام/610ک
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۰۸:۱۹

3 Mar 2020