۰
plusresetminus
کارشناس مسائل سیاسی توجه به استفاده از ظرفیت های درونی را تنها نیرویی دانست که هیچگونه تحریم و قطعنامه ای توان مقابله با آن را ندارد و گفت: استفاده از توانمندی ها و اتکا به خودباوری خود با هیچ توافق یا عدم توافقی دچار اختلال نمی شود.
استفاده از توانمندی های داخلی با هیچ توافق یا عدم توافقی دچار اختلال نمی شود/ دولت با منتقدان منصف منصفانه برخورد کند
فریدون طاهری کارشناس مسائل سیاسی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار جهانبین نیوز با اشاره به بحث مذاکرات گفت: ملت ما ثابت کرد که اگر دولتهای مختلف شأن و عزت ما را رعایت کنند ایران اهل توافق و تشکیل جلسات و پرچمدار گفتگوهاست.

طاهری اظهار کرد: نکته ای که قابل توجه است این است که هنوز توافقی شکل نگرفته است لذا انتظار ما از مسئولین این است که در مواضعی که اتخاذ می کنند جدای از مسئولیتی که دارند طوری صحبت نکنند که دشمن دچار طمع شود و به اقتدار نظام آسیب برسد.

وی افزود: فرقی نمی کند از رئیس جمهور تا وزیر و مجلس باید ملاحظات را رعایت کنند و با توجه به عدم اعتماد به دشمن و سابقه حیله گری و عدم وفای به عهد دشمن مراقب باشند موضع گیری و صحبتهای آنان به ضرر منافع ملت تمام نشود.

طاهری با بیان اینکه این توافق در مسیر شدن است تصریح کرد: ممکن است به توافق برسیم و احتمال عدم توافق نیز وجود دارد و این به روندی که در پایتخت کشورهای ۵+۱ و در ایران در مسیر بررسی شورای امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی بستگی دارد.

وی تاکید کرد: پس در این مرحله که هنوز مباحث بر سر روند توافق در کنگره امریکا و در کشورهای دیگر ادامه دارد محکوم کردن منتقدان توافق به عنوان مخالفان بی انصافی است و انتظار می رود دولت با منتقدان منصف منصفانه برخورد کند.

این کارشناس مسائل سیاسی نقد نقاطی که در توافق مبهم است و اظهار نظر در این خصوص را منطقی دانست و گفت: نباید با کسانی که در این خصوص مخالفت و انتقادی دارند مغرضانه برخورد شود چرا که منجر به ایجاد دودستگی در کشور و زمینه سوءاستفاده دشمن فراهم می شود.

وی با تاکید بر اینکه عزت ملت ما در این سی و چند سال در گرو وحدت و همدلی و ایستادگی بوده است بیان کرد: در همه شرایط و صحنه های انقلاب نظیر ۸ سال دفاع مقدس عزتمندی، استقامت و ایستادگی در برابر دشمن در سایه رهبری های مقام ولایت عزت و اقتدار ایران را به جهان اثبات کرد.

طاهری توجه به استفاده از ظرفیت های درونی را تنها نیرویی دانست که هیچگونه تحریم و قطعنامه ای توان مقابله با آن را ندارد و گفت: استفاده از توانمندی ها و اتکا به خودباوری خود با هیچ توافق یا عدم توافقی دچار اختلال نمی شود.

وی افزود: توجه به ارزشها و باورهای خود و تکیه بر توانایی های خود موجب عزتمندی نظام در عرصه های مختلف می شود.

طاهری اقتدار کشور در حوزه اقتصادی را در گرو کارامدی نظام در حل معضلات دانست و تصریح کرد: در حال حاضر میزان نقدینگی در کشور بیش از آماری است که از اموال بلوکه شده ایران گزارش می شود و درست است که این اموال حق ماست و بلوکه کردن آن ظلمی به کشور است اما نباید در هر مورد عزت و سربلندی مردم را به بیرون گرده زد.

وی افزود: با مستحکم کردن ساختار درونی اقتصاد کشور می توان به عزت ملی پایدار در این حوزه دست یافت.

کارشناس ارشد علوم سیاسی اقتدار کشور در حوزه سیاسی را در گرو توجه به حضور مردم در زمینه های مختلف و پشتیبانی همه جانبه از نظام در شرایط حساس عنوان کرد.

طاهری توجه به مسائل دفاعی را یکی دیگر از زمینه های اقتدار کشور دانست و تصریح کرد: حضور مقتدرانه ایران در حوزه دفاعی یکی از زمینه های عزت ما در دنیاست و در خصوص مسائل حساسی از این قبیل اجازه بازرسی های بی مورد را نمی دهیم چرا که قبلا تبعات غیر قابل جبرانی نظیر ترور دانشمندان هسته ای ما را به دنبال داشته است.

وی گفت: امروز وظیفه ما این است که با رصد تحولات و ورود اساتید و دانشگاهیان نقاط ابهام در توافق را به نقد و مشاوره بگذاریم.

طاهری اظهار کرد: رسانه ها نیز وظیفه دارند هم نگاههای مثبت و هم دغدغه ها را رصد کنند و انعکاس مطالبات مردم را انعکاس دهند.

کارشناس مسائل سیاسی حفظ وحدت و همدلی بین دولت و ملت و خصوصاً بین دولتی ها را در شرایط فعلی واجب تر از همیشه عنوان کرد و گفت: ما باید با وحدت و همدلی نظام کارآمدی را به عنوان الگو به دنیا معرفی کنیم.



انتهای پیام/۱۰۲۰ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۵۶:۴۴

2 Jan 2020