۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴
کد مطلب : ۲۳۶۳۶
ديدار محمودي

نبايد برنامه هاي سياسي را با برگزاري کنسرت در دانشگاهها پيش برد/هنر در سياست نيست

اين خواننده بختياري با بيان اينکه در بعضي مواقع ممکن است که پشت برگزاري اين کنسرت ها موقعيت هاي سياسي باشد، قابل پذيرش نيست اظهار کرد: برگزاري موسيقي هاي سنتي که ريشه در مرز و بوم اين مملکت دارد هيچ ايرادي ندارد نه موسيقي هاي خاص و با هدف.
نبايد برنامه هاي سياسي را با برگزاري کنسرت در دانشگاهها پيش برد/هنر در سياست نيست
به گزارش جهانبین نیوز، ديدار محمودي خواننده مطرح کشور که با آهنگ هاي بختياري يکي از پيشکسوتان اين عرصه است در گفت و گو با خبرنگار کوهرنگ خبر، با اشاره به اينکه مي گويند جوان ايراني افسرده هست تا بهانه اي براي کنسرت هاي خاص برگزار شود گفت: کنسرت هايي که در دانشگاه برگزار مي شود بايد پژوهشي باشند، يا از کساني که استفاده شود که موسيقي سنتي و مقامي ما را ترويج دهد ولي موسيقي که غير از اينها باشد و اهداف ديگري داشته باشند و بخواهند منظور خاص خود را بيان کنند کاملا مخالف هستم.

اين خواننده بختياري با بيان اينکه در بعضي مواقع ممکن است که پشت برگزاري اين کنسرت ها موقعيت هاي سياسي باشد که قابل پذيرش نيست اظهار کرد: برگزاري موسيقي هاي سنتي که ريشه در مرز و بوم اين مملکت دارد هيچ ايرادي ندارد نه موسيقي هاي خاص و با هدف.

وي با استقبال از برگزاري جشن هاي فارغ التحصيلي دانشجويان و جشن ازدواج دانشجويي و استفاده از موسيقي ايراني در اين گونه مراسمات گفت: اين حرکت بسيار عاليست، ماهي يکبار کنسرت موسيقي سنتي و ايراني که هدفمند باشد موسيقي ما را معرفي کند، نه اينکه يکسري موسيقي هاي مبتذل اجراء کنند و برنامه هاي سياسي خود را در قالب کنسرت موسيقي در دانشگاهها اجراء کنند و يک گروه موسيقي را هم براي اهداف خود فدا کنند.

خواننده آلبوم هاي کوگ منار، مال کنون، مينا به سر با بيان اينکه هنر در سياست نيست، بلکه در صداقت و پاکي و خود هنر است تصريح کرد: اينکه به بهانه افسردگي دانشجوي ايراني بخواهند در دانشگاهها کنسرت برگزار کنند و دانشجويان را به مسائلي ترغيب کنند که در شان دانشجوي ايراني نباشد قابل توجيه نيست و بايد مخالفت شود.

محمودي در ادامه با ذکر اينکه ما مخالف اين هستيم که به بهانه افسردگي ( افسردگي يک مساله روانشانسي است) به اهداف خود برسند، خاطر نشان کرد: بايد به مناسبت هاي زياد از جمله ولادت ها، نيمه شعبان و ساير جشن هاي ملي و مذهبي که داريم ازموسيقي ايراني استفاده کنيم.

ديدار محمودي بيان داشت: جوان ايراني هيچ وقت افسرده نمي شود، جواني که در شب هاي قدر تا صبح به مناجات مي پردازد، جواني که در راهپيمايي ها شاداب و و سرحال است کجاي او افسردگي وجود دارد امکان ندارد افسرده باشد.

دیدار محمودي تاکنون 12 اثر ارزشمند به دوستداران موسيقي اصيل ايراني و بختياري ارائه داده است و آخرين کار وي اثر ارزشمندي است به نام الفباي عشق، در راستاي 8 سال دفاع مقدس و رشادتهاي تيپ 44 قمر بني هاشم ضبط و در دسترس علاقمندان به موسيقي قرار گرفته است.


انتهاي پيام1026ج /610ک
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۵۰:۰۲

15 Feb 2020