۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸
کد مطلب : ۲۳۵۴۰
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

ایجاد اعتماد در جامعه، مهار تورم و تثبیت شرایط ارزی موجب تحقق شعار عدالت در کشور است

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تورم یعنی برداشت از جیب افراد کم درآمد و ریختن آن به جیب افراد پردرآمد که باید در این خصوص اقدام جدی صورت بگیرد.
ایجاد اعتماد در جامعه، مهار تورم و تثبیت شرایط ارزی موجب تحقق شعار عدالت در کشور است
به گزارش جهانبین نیوز، انوشیروان محسنی‌بندپی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: توسعه همه جانبه شعار محوری انقلاب اسلامی است و بحث عدالت از بدو پیروزی انقلاب اسلامی در ایران مطرح شده که در همین راستا اقدامات موثری صورت گرفته تا فاصله طبقاتی را کاهش دهد.

وی بیان کرد: متاسفانه امروز با توجه به آمار و بررسی‌های به عمل آمده با شرایطی مانند افزایش نرخ ارز مواجه بوده و از این شعار انقلاب اسلامی دور شده‌ایم.

محسنی‌بندپی از اقدامات دولت برای تحقق این شعار را ایجاد اعتماد در جامعه، مهار تورم و تثبیت شرایط ارزی کشور دانست و ادامه داد: تورم یعنی برداشت از جیب افراد کم درآمد و ریختن آن به جیب افراد پردرآمد که باید در این خصوص اقدام جدی صورت بگیرد.

وی نرخ تورم در یک سال اخیر را با سیر نزولی برآورد و تاکید کرد: در بی‌انضباطی مالی به ایده، فکر، نیروی متخصص و ... توجهی نمی‌شود اما به بحث دلالی، کارچاق‌کنی و حاشیه‌ها پرداخته می‌شود که باید این مورد در کشورهم پیگیری شود.

محسنی‌بندپی با بیان اینکه نرخ ارز در کشور شرایط باثباتی دارد افزود: دولت در انضباط مالی، ساختاری و تشکیلاتی در بحث استخدام شرایط را بررسی کرده و استخدام‌ها را به عهده سازمان سنجش که سازمانی امین است قرار داده تا افرادی با رشته‌های نامربوط در پست‌های تخصصی کار نکنند.

وی با اشاره به رفاه و عدالت اجتماعی خاطر نشان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کلیدی‌ترین ارگان در دولت است و از این رو دغدغه‌های زیادی در این راستا دارد.

وی تحول بیمه سلامت را یکی از این دغدغه‌های دولت برشمرد و ادامه داد: این دغدغه مهم توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رقم زده شد.

این مسئول با اشاره به مشکلات بیماران در بحث تامین هزینه‌ها تاکید کرد: به واسطه طرح تحول بیمه سلامت ۸۰۰ هزار نفر در سال از کسانی که برای تامین هزینه‌های سلامت دچار فقر می‌شدند حذف گردیدند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دولت در بحث معلولان در اشتغال، برخورداری و استفاده از امکانات، پیش‌قدم در حمایت از حقوق این افراد شد ادامه داد: معلولان ایده و فکر دارند ولی به دلیل معلولیت و نبود امکانات نمی‎توانستند کاری انجام دهند.

وی بیان داشت: امیدواریم مسئولان برنامه‌هایی را در دستور کار خود قرار دهند که حمایت از مشاغل خورد و میانه در صدر آن قرار گیرد.


انتهای پیام/1026ج


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۲۳:۵۷

27 Dec 2019