۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷
کد مطلب : ۲۳۵۳۸
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری:

توجه به کارگر به عنوان طبقه متوسط یا پایین‌ نیازمند قانون کار تدوین شده عالمانه و مدبرانه است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: ارتقاء شاخص‎ها برای رسیدن به شرایط آرمانی در وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی توانمندسازی انسان‌ها برای آموزش است.
توجه به کارگر به عنوان طبقه متوسط یا پایین‌ نیازمند قانون کار تدوین شده عالمانه و مدبرانه است
به گزارش جهانبین نیوز خدابخش مرادی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: مقوله مورد توجه برای همه دولت‌ها ایجاد شرایط آرمانی برای رسیدن به توسعه پایدار است.

وی با بیان اینکه در این مقوله نگاه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... مطرح می‌شود افزود: ارتقاء شاخص‎ها برای رسیدن به شرایط آرمانی در این وزارتخانه توانمندسازی انسان‌ها برای آموزش است و بحمدالله به خوبی به چشم می‌آید.

مرادی بیان کرد: اگر به حوزه رفاه و تحقق آن در جامعه بخواهیم نگاه کنیم باید در این وزارتخانه انجام گردد و همانط.ر که از نام آن مشخص است برنامه‌های رفاهی در آن صورت می‌گیرد.

وی در ادامه گفت: اگربه اقتصاد انسان‌محور توجه کنیم نمی‌توانیم به مبنای آموزش و سلامت توجه نکنیم چون انسان‌های خمود نمی‌توانند کارا باشند و این مهم در وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید محقق گردد.

معاون سیاسی، امیتی و اجتماعی استاندار چهارحال و بختیاری داشتن اقتصاد پویا را در گرو توجه به کارآفرینی دانست و ادامه داد: کارآفرینی در حوزه این وزارتخانه است.

وی تاکید کرد: توجه به کارگر به عنوان طبقه متوسط یا پایین‌تر از متوسط نیازمند قانون کار تدوین شده عالمانه و مدبرانه است که این موضوع هم در حوزه وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار می‌گیرد.

مرادی تحقق همه امور ذکر شده را نیازمند سه عامل اصلی دانست و خاطر نشان کرد: این سه عامل عبارتند از تامل، تدبر و تفکر که اگر به این سه عامل توجه کردیم رسیدن به کمال مطلوب حتمی خواهد بود.

وی در ادامه گفت: در برنامه ششم توسعه باید به این باور که نیاز به انسان‌های توانمند داریم برسیم و باید بکوشیم تا دوران آزمون و خطا چه در کشور و چه در استان روزهای آخر خود را سپری کنند.

در انتهای این مراسم از زحمات داوود شیوندی تقدیر و سید عباس جزایری به عنوان مدیرکل جدید انتخاب گردید.

سه راس دولت، کارفرما و کارگر باید در خدمت مردم باشند

سید عباس جزایری اظهار کرد: در سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی دغدغه اصلی تامین کار برای جوانان است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فکر دادن به مجموعه سیاسی را بسیار مهم دانست و افزود: امیدواریم صنعت استان از بیماری نجات پیدا کند و ما شاهد پیشرفت‌های خوبی در زمینه‌های اقتصادی در سال پیش رو باشیم.

وی با اشاره به مهم بودن نگهداری کارفرما در جایگاه خود ادامه داد: با این کار خود به خود کارگر نگه داشته خواهد شد.

جزایری سه راس دولت، کارفرما و کارگر را در راستای هم دانست و تاکید کرد: این سه راس باید در خدمت مردم باشند و همه توان خود را برای این خدمت به کار گیرند.

چهارمحال و بختیاری کمترین چالش‌های کارگری را داشته است

داوود شیوندی گفت: در بخش فرهنگی یادواره شهدای کارگر برگزار گردید که بین ۳۱ استان شهید حسینعلی ترکی شهید شاخص انتخاب شد.

مدیرکل سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به بخش تعاون بیان داشت: ۱۶۸ شرکت تعاونی تشکیل شده که ۵۴ تای آن افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۳۱ میلیون دلار صادرات در بخش تعاون صورت گرفته است ادامه داد: در این بخش ما ۱۰ درصد رشد داشته‌ایم.
شیوندی در ادامه گفت: در بخش بازرسی تا دو سال استان چهار محال و بختیاری رتبه اول در کشور را کسب کرد و در سال ۹۳ هم موفق به کسب رتبه چهارم شد.

وی با اشاره به ۶ هزار بازرسی در این مدت افزود: بهداشت و ایمنی کار و سلامت کارگران در این بازرسی‌ها مدنظر بوده است.

مدیرکل سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره ه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی بیان داشت: ۱۹۸ تشکل در حال فعالیت بوده و با وجود این تشکل‌ها کارگران بطور مستقیم در تصمیم‌گیری‌ها نقش داشته و اعمال نظر می‌کنند.

شیوندی از استفاده هزار و ۴۰۰ نفر از بیمه بیکاری در استان خبر داد و افزود: کارگران هیچ نقشی در بیکاری نداشته و بیکار شدن این افراد به دلیل تعطیلی کار است.

وی تاکید کرد: در روابط کار تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تلاش و کوشش ۲۶۷ پرونده مورد بررسی قرار گرفته و می‌توان به جرات گفت استان ما کمترین چالش‌های کارگری را در کشور دارد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۳ در بخش اشتغال اعتباری معادل ۱.۴ یا ۱۱۴ میلیارد تومان اعتبار استان بوده است ادامه داد: از این مبلغ ۱۳۳ میلیارد تومان تخصیص شده که حتی بالاتر از میزان اعتبار استان است.

شیوندی با اشاره به استخر فارسان با پیشرفت ۶۰ درصد و بودجه‌ای معادل ۵۵۰ میلیارد تومان، استخر کارگران شهرکرد با پیشرفت ۹۰ درصد، ورزشگاه لردگان با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد و ادامه کار در بخش رفاه کارگری خاطر نشان کرد: در دومین شهرستان از لحاظ وسعت در استان هیچ‌گونه امکاناتی نبود ولی با ساخت این ورزشگاه مشکلات رفاه وورزش شهرستان لردگان حل خواهد شد.


انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۵۳:۵۹

6 Mar 2020