۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴
کد مطلب : ۲۳۵۳۷
رئیس سازمان بهزیستی کشور در شهرکرد:

5 میلیون و 8 هزار نفر در کشور تحت پوشش بهزیستی هستند

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: برنامه های راهبردی و استراتژیک با اولویت پیشگیری از بروز و شیوع آسیب اجتماعی و معلولیت ها، نظیر پیشگیری و غربالگری شنوایی سنجی و توسعه مراکز ژنتیک و غربالگری در دست اجراست که توسعه این برنامه ها در برنامه ششم توسعه نیز الزامی است.
5 میلیون و 8 هزار نفر در کشور تحت پوشش بهزیستی هستند
به گزارش جهانبین نیوز، انوشیروان محسنی‌بندپی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور در سفر به شهرکرد با تاکید بر پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی گفت: یکی از رویکردهای مهم بهزیستی دربرنامه ششم توسعه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معلولیت هاست.

محسنی‌بندپی افزود: پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی در سه مرحله آگاه‌سازی، غربالگری و مداخله از رویکردهای مهم بهزیستی کشور است.

وی گفت: در برنامه ششم توسعه برنامه های خود را بر روی شش بند ارتقاء رفاه اجتماعی و بهزیستی جامعه، الزام قانونی به پیوست سلامت اجتماعی، پیشگیری از بروز آسیب اجتماعی در گروه‌های آسیب پذیر، ارتقاء کمی و کیفی خدمات، گسترش مشارکت‌های مردمی و خیرین و مستندسازی فرآیندها برای الگوسازی برای آیندگان تدوین می کند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دولت در بحث معلولان در اشتغال، برخورداری و استفاده از امکانات، پیش‌قدم در حمایت از حقوق این افراد شد ادامه داد: معلولان ایده و فکر دارند ولی به دلیل معلولیت و نبود امکانات نمی‎توانستند کاری انجام دهند.

وی بیان داشت: امیدواریم مسئولان برنامه‌هایی را در دستور کار خود قرار دهند که حمایت از مشاغل خورد و میانه در صدر آن قرار گیرد.

رییس سازمان بهزیستی کشور افراد تحت پوشش بهزیستی را پنج میلیون وهشت هزارنفرعنوان کرد و گفت: امسال برنامه های با هماهنگی و همکاری سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور درقالب برنامه های راهبردی و استراتژیک با اولویت پیشگیری از بروز و شیوع آسیب اجتماعی و معلولیت ها، نظیر پیشگیری و غربالگری شنوایی سنجی و توسعه مراکز ژنتیک و غربالگری در دست اجراست که توسعه این برنامه ها در برنامه ششم توسعه نیز الزامی است.


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۳۸:۳۰

1 Jan 2020