۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲
کد مطلب : ۲۳۵۱۹
امام جمعه بن:

روز قدس تجلي کمک به همنوعان است

امام جمعه بن گفت: راهپيمايي امروز لبيک به نداي رسول الله است چراکه از سفارشات ايشان ياري کردن به هنگام شنيدن صداي مسلمانان است.
روز قدس تجلي کمک به همنوعان است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از زنگ خبر، سيد محمد تقي غضنفري امام جمعه بن در خطبه هاي عبادي و سياسي اين جمعه ضمن دعوت خود و مردم به تقواي الهي گفت: به واسطه روزه و توسل به اهل بيت عليه السلام پرهيزگاري نصيب همه ما خواهد شد.

غضنفري گفت: يکي از درس هاي روزه تقويت اراده و کنترل هواي نفساني است که به واسطه تحمل تشنگي و گرسنگي در اين گرما انسان مي تواند اراده خود را تقويت کرده و اگر اراده تقويت شود هواي نفس نيز کنترل مي شود.

وي پيروي از هواي نفس را موجب گم شدن در صراط مستقيم خواند و افزود: کسي که هواپرست شود نمي تواند از حق پيروي کند و دچار خسران خواهد شد.

امام جمعه بن هواي نفس را دشمن اصلي انسان معرفي کرد و گفت: هواي نفس دشمن ما است و تا زماني که ما را به زمين نزند بيخيال نخواهد شد.

وي يکي از راهکارهاي مقابله با هواي نفس را صبر دانست و افزود: صبر در آيات قران کريم به معناي روزه است و هنگامي که گرفتاري هاي انسان بيشمار مي شود توصيه به اين امر شده است.


امام جمعه بن قدس را مبدا بيداري خواند و تصريح کرد: روز قدس با شب هاي قدر مقارن شده است و با الگو گرفتن از اين شب ها مي توانيم تاريکي و سياهي شب را با شب زنده داري به روشنايي مبدل کنيم.

وي ناصبي خواندن مردم بي دفاع فلسطين را باطل دانست و گفت: گاهي در داخل کشور مردم مظلوم فلسطين را ناصبي مي خوانند در صورتي که مساجد زيادي در فلسطين به نام اهل بيت عليه اسلام وجود دارد.

غضنفري ضمن تشکر از مردم شهيد پرور و ولايت مدار شهرستان بن گفت: راهپيمايي امروز لبيک به نداي رسول الله است چراکه از سفارشات ايشان ياري کردن به هنگام شنيدن صداي مسلمانان است.

امام جمعه بن گفت: يکي از اهداف شوم و بزرگ صهيونيست به حاشيه راندن قدس است و حرکت مسلمانان در سراسر دنيا در اين روز اين نقشه را باطل مي سازد.

وي ضمن گرامي داشت ۲۱ تيرماه سالروز حمله وحشيانه رضاخان به مسجد گوهر شاد گفت: مرحوم آيت الله بهلول به منزله اعتراض به کشف حجاب در اين مسجد تحصن کرده و با حمله وحشيانه رضا خان مواجهه شد.

غضنفري منشا بي حجابي و بي بند و باري را بي عفافي خواند و گفت: علت بدتر شدن حجاب عمل نکردن دستگاه هاي فرهنگي به اين مساله است.

وي خاطر نشان کرد: حجاب مساله اي نيست که خارج از منطق و عقلانيت باشد؛ حجاب ارزش است و در تمامي وصيت نامه هاي شهدا بدان اشاره شده و يک واجب است نه مستحب.

امام جمعه بن تاکيد کرد: مسئولين فرهنگي به ويژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و رسانه هاي ملي نسبت به وظيفه خود در فرهنگ سازي درست و جدي درباره حجاب کوتاهي کردند.

وي گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي آنقدر که دغدغه کنسرت ها را دارد اگر دغدغه حجاب را داشت وضعيت اين چنين نمي شد.

وي افزود: مسئولين ما در آموزش و پرورش و دانشگاه ها موظف هستند به اين مساله بپردازند و درکنار مسئولين مردم نيز وظايف خطيري برعهده دارند چراکه مردم و مسئولين در کنار هم مي توانند اين معضل اجتماعي را رفع کنند.


انتهاي پيام1020ج /۵۲۰ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۹

ساعت:

۰۶:۲۳:۰۰

15 Apr 2020