۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۴
کد مطلب : ۲۳۰۷۲
با حضور معاون اول رئيس جمهور انجام گرفت:

افتتاح جاده جايگزين و پل قوسي سد كارون 4

جاده جايگزين و پل سد كارون 4 با حضور معاون اول رئيس جمهور ، وزير نيرو ، استاندار چهارمحال و بختياري ، نمايندگان استان و تني چند از مسئولين كشوري و استاني افتتاح شد.
افتتاح جاده جايگزين و پل قوسي سد كارون 4
به گزارش جهانبین نیوز ، قاسم قاسمي مدير کل راه و شهرسازی در حاشيه مراسم افتتاح اين پل و جاده هاي جايگزين اظهار داشت : این جاده نسبت به مسیر شهرکرد - لردگان - خوزستان ۵۰ کیلومتر کوتاه تر می باشد و باعث کاهش بار ترافیکی مسیر لردگان به خوزستان که از محورهای حادثه خیز استان است، می شود.

وي در ارتباط با مشخصات فني اين پروژه افزود : دهانه اصلی این پل زیرقوسی ۳۰۰متر و طول عرشه آن ۳۸۰متر و عرض آن ۱۱.۸ متر است و دارای دو باند عبور و دو پیاده رو در طرفین است.

قاسمی، ارتفاع این پل از کف دره را ۲۵۰ متر و ارتفاع آن از سطح آب دریاچه در بالاترین حد آبگیری را ۷۲ متر عنوان و تصریح کرد: برای ساخت این پل، سه هزار و ۷۵۰ تن سازه فلزی به کار رفته است و عرشه آن تمام فلزی است.

وی قوس این پل را حدود ۶۰ متر عنوان کرد و ادامه داد: بهره گیری از عرشه تمام فلزی، افزایش دهانه قوسی پل تا ۵۰ متر و بارگذاری و تحلیل دینامیکی دقیق این پل در برابر زلزله از ویژگی های خاص این پل نسبت به پل کارون ۳است.

قاسمی ادامه داد: برای اجرای طرح جاده جایگزین سد کارون ۴، وزارت نیرو حدود یکهزار میلیارد ریال و اداره کل راه و شهرسازی نیز ۸۰ میلیارد ریال هزینه کرده اند.

مدير كل راه و شهرسازي استان در خاتمه گفت: با بهره برداری از جاده و پل قوسی نصب شده بر روی سد کارون ۴، کاهش بار ترافیکی و افزایش ایمنی محور ارتباطی بروجن- لردگان - ایذه و آسان شدن تردد مردم شهرستان های اردل، فارسان، کیار و شهرکرد را شاهد خواهیم بود.

شایان ذکر است، پل قوسی سد کارون ۴ در فاصله ۱۸۰ کیلومتری جنوب غربی مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۲۶:۵۹

31 Dec 2019