۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴
کد مطلب : ۲۲۹۶۸
مدير عامل کارگاه پروفيل آلومينيوم شهر وردنجان:

عمده مشکلات توليد کنندگان داخلي هزينه بالاي واردات مواد اوليه است

مدير عامل کارگاه پروفيل آلومينيوم شهر وردنجان گفت: عمده مشکلات توليدات داخلي در گرو واردات مواد اوليه است که مي توانيم با حمايت دولت به خود کفايي و اقتصاد پويا برسيم.
عمده مشکلات توليد کنندگان داخلي هزينه بالاي واردات مواد اوليه است
به گزارش جهانبین نیوز رحمان مرداني مدير عامل کارگاه پروفيل آلومينيوم شهر وردنجان در گفت و گو با  زنگ خبر گفت: کارگاه پروفيل آلومينيوم شهر وردنجان با به کارگيري ۴۰ نفر کارگر به صورت مستقيم و غير مستقيم از سال ۱۳۸۱ شروع به فعاليت نموده و تنها کارگاه پروفيل آلومينيوم استان محسوب و محصولات اين کارگاه به ساير استان هاي هم جوار نيز صادر مي شود.

مرداني با بيان اينکه واردات مواد اوليه عامل رکود اقتصادي در کشور است؛ گفت: به دليل خود کفا نشدن ايران در توليد مواد اوليه، مجبور به واردات از عراق بوده و هزينه هاي بسيار بالاي واردات، رکود اقتصادي را همراه دارد.

وي خودکفايي ايران در توليد مواد اوليه را عامل پويايي اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: اگر ايران در توليدات مواد اوليه به خودکفايي برسد صادر کننده نيز خواهد شد و با ساير کشور ها به رقابت مي پردازد.

مرداني تصرح کرد: تکيه به واردات نه تنها به اقتصاد کشور و کاهش هزينه ها کمک نخواهد کرد بلکه کشور را از پويايي خارج کرده و بيش از پش وابسته خواهد شد.

مدير عامل کارگاه پروفيل آلومينيوم شهر وردنجان گفت: عمده مشکلات توليدات داخلي در گرو واردات مواد اوليه است که با حمايت دولت مي توانيم به خود کفايي و اقتصاد پويا برسيم.

وي عمده مشکلات را وام هاي با بهره هاي بالا و عدم حمايت مطولب از توليد کنندگان داخلي دانست و افزود: با حمايت دولت اکثر مشکلات مرتفع خواهد شد و نه تنها توليدات افزايش يافته بلکه مساله اشتغال نيز برطرف مي شود.

مدير عامل پروفيل آلومينيوم وردنجان خاطر نشان کرد: خطوط صنعتي کشور صرفا با حمايت دولت پيشرفت خواهد کرد و اگر دولت تمرکز خود را براي تقويت توليد کنندگان داخلي بگذارد؛ مي تواند به رشد مطلوبي در زمينه اقتصادي رسيده و نياز به واردات نباشد.

وي تکيه کردن به واردات براي کاهش قيمت ها را امري نادرست خواند و گفت: با واردات بي رويه کمبود هاي ما جبران نخواهد شد و تمام تمرکز دولت بايد به توليدات داخلي و افزايش کيفيت آن ها باشد تا بتوانيم در همه ابعاد اقتصادي به خود کفايي برسيم.



انتهاي پيام1020ج /۵۲۰ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۰۸:۰۶

27 Dec 2019