۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
کد مطلب : ۲۲۳۸۲
دبیر تشخیص مصلحت نظام خطاب به تجاوزگران منطقه :

منافع ملی و امنیت ایران به منطقه گره خورده است/ مطمئن باشید از یمن هم چیزی به دست نمی آورید

توصیه می کنیم تا اینجا که پیش رفته اید برگردید ، پل های پشت سر خود را همچون صدام خراب نکنید و مطمئن باشید از یمن هم چیزی به دست نمی آورید.
منافع ملی و امنیت ایران به منطقه گره خورده است/ مطمئن باشید از یمن هم چیزی به دست نمی آورید
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از بام ایران خبر، سرلشکر پاسدار محسن رضایی صبح امروز در جمع پاسداران سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) در گلزار شهدای شهرکرد گفت: امروز حوادث گوناگونی اطراف ایران رافرا گرفته است که حکایت از تحول سیاسی پیرامون کشور دارد و در این خصوص دولت، ملت و نظام ما نمی تواند به این امر بی تقاوت باشد.

رضایی افزود: این تعبیر دلایل متعددی می تواند داشته باشد، یک بخش آن مربوط به این است که جهان اسلام طاقت تحقیر و فشارهای ظالمانه بین المللی را ندارد. نمونه آن بیداری اسلامی منطقه بوده است که به دلیل ضعف رهبران، کم رنگ شده است.

جهان اسلام به دنبال احیای مجدد عظمت خود و بیرون ریختن عقده های فرو خفته بعد از ۲۰۰سال تحقیر و غارت و استعمار است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر انگلیس و آمریکایی هایی که میراث خوار دولت های زیر دست خود بوده اند، به دلیل ضعف و شکست های محاسباتی کم کم از منطقه بیرون می روند، اما در پی اداره و احاطه بر کشورهای حوزه خلیج فارس هستند.

وی در خصوص برگشت خود به خانواده سپاه پاسداران گفت: اینکه یک بار دیگر افتخار پیدا کرده ام که به دستور مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به خانواده سپاه برگردم، این است که بگوییم ما سپاهیان ایران اسلامی تا آخرین قطره خونمان پای انقلاب و اسلام هستیم و این نا امنی ها خدشه ای به اتحاد و همدلی ما وارد نمی کند.

سرلشکر رضایی خطاب به متجاوزان و سردمداران عربستان و آمریکا گفت: هم دولت، هم ملت و هم رهبری ما توصیه می کنیم که تا اینجا که پیش رقته اید برگردید ، پل های پشت سر خود را همچون صدام خراب نکنید و مطمئن باشید از یمن هم چیزی به دست نمی آورید.

دبیر تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: آمریکا به دنبال جایگزینی برای خود همچون عربستان و داعش در منطقه هستند تا قدرت خود را همچنان محفوظ نگه دارند.

این استاد دانشگاه افزود: اگر می بینیم که کسانی مانند اولاند و اوباما با مبالغ کلان تجهیزات و سلاح های جنگی خریداری و در اختیار متجاوزان خود در منطقه قرار می دهند، برای آن است که با سیاست های خود همچنان حاکمیت خود بر کشورها تحکیم بخشد.

محسن رضایی گفت: آمریکایی به دنبال این هستند که سواری جانانه ای از کشورهای منطقه بگیرند، این در حالی است که سیاست امروز آن ها بر خلاف بوش، جایگزین کردن لشکرهایی مثل عربستان و داعش در منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: در این میان ترکیه و عربستان و اسرائیل هم که احساس می کنند آمریکا به آن ها نیاز بیشتری دارد، بیشتر از حد خود جلو رفته و بنا بر این، تندروی سیاسی و وحشی گری های خاصی از طرف نتانیاهو، ملک سلمان و اردوغان با ایده های حاکمیت عربی، پان ترکیسم و رویای نیل تا فرات مشاهده می شود.

با همه تفاصیل، جمهوری اسلامی ایران در ده سال آینده در خاور میانه دستخوش ماجراهای گوناگونی خواهد شد.

محسن رضایی بیان داشت: منافع ملی، امنیت، تجارت، اقتصاد و بیکاری ایران به منطقه خاورمیانه گره خورده است، امنیت و صلح منطقه، امنیت و آرامش ایران است.

دبیر تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: جمهوری اسلامی با تجزیه کشورها مخالف است، گفت: ایران، امروز مدافع مرزهای کشورهای منطقه است.

وی خطاب به متجاوزان منطقه، با طرح این سوال که چرا می خواهید یمن را به دو بخشش جنوبی و شمالی، عراق را به چند قسمت مختلف و سوریه را به قومیت های دیگر تجزیه می کنید؟ افزود: جمهوری اسلامی ایران طرفدار مذاکره و گفتگوست، شما ایران را تهدید منطقه ای می خوانید این در حالی است که شما در یمن با بیمارستان ها، کودکان آواره، زنان بی خانمان، غذا، مخازن آب و سوخت در حال جنگ هستید.

رضایی ادامه داد: شما تهدید منطقه ای هستید زیرا تا به حال بیش از ۴۰میلیون نفر از مردم در کشورهای سوریه، یمن، عراق و افغانستان را به خاک و خون کشیده اید و این کشورها از دست تجاوزگری های شما احساس نا امنی می کنند. کجای این راهبرد، دموکراسی است؟

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی هرگز به اوضاع منطقه ای نم تواند بی تفاوت باشد، اظهار داشت: نمی توانیم و نمی خواهیم به کشورهای همسایه مظلوم، نیروی مسلح بفرستیم، اما حمایت ها مادی و پشتیبانی معنوی خود را ادامه می دهیم.

محسن رضایی ادامه داد: اگر متجاوزان در یمن هم شکست بخورند، نقشه های دیگر برای حمله به دیگر کشور ها در سر می پرورانند.

انتهای پیام/۱۰۲۴ج/۵۱۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۵۸:۲۸

13 Feb 2020