۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
کد مطلب : ۲۲۱۲۹
امام جمعه کوهرنگ خبر داد؛

برگزاري مراسم اعتکاف در شهرستان کوهرنگ به صورت رايگان

امام جمعه کوهرنگ گفت: نهادينه كردن سنت حسنه اعتكاف در جامعه امري ضروري و وظيفه همگاني است و به همين منظور مسؤولان فرهنگي بايد با برنامه ‌ريزي لازم براي تروج اين مهم وارد ميدان عمل شوند.
برگزاري مراسم اعتکاف در شهرستان کوهرنگ به صورت رايگان
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کوهرنگ خبر، امام جمعه کوهرنگ، در نشست هماهنگي ستاد اعتکاف اين شهرستان، ماه رجب را ماه بندگي و آماده شدن براي استفاده درست از ماه رمضان بيان کرد و گفت: ماه رجب فرصتي براي از بين بردن تاريکي هاي دل و حرکت به سمت روشنايي است که بايد قدر آن را دانست.

حجت الاسلام سيد شهاب الدين طباطبايي، با اشاره به اين که نقطه اوج اين ماه در اعتکاف خلاصه مي شود، ابراز داشت: نهادينه كردن سنت حسنه اعتكاف در جامعه امري ضروري و وظيفه همگاني است و به همين منظور مسؤولان فرهنگي بايد با برنامه ‌ريزي لازم براي تروج اين مهم وارد ميدان عمل شوند.
 
امام جمعه کوهرنگ با بيان اين که قرآن مجيد با صراحت، پيامبر(ص) را الگو و اسوه همه مسلمانان معرفي مي ‌كند و از جمله اعمالي كه پيامبر گرامي اسلام به آن مبادرت مي ‌ورزيدند، عمل اعتكاف است و ما نيز بايد از مقتداي خود پيروي كنيم، اظهار داشت: اعتكاف فرصت ‏بسيار مناسبى است تا انسانى كه در پيچ و خم‏هاى زندگي مادى غرق شده خود را بازيابد و به قصد بهره بردن از ارزش‏هاى معنوى از علايق مادى دست ‏بكشد و خود را در اختيار پروردگار بگذارد.
 
وی برگزاري باشکوه مراسم اعتکاف در شهرستان کوهرنگ را با توجه به کمبودهاي فرهنگي و ديني در اين شهرستان بسيار ضروري دانست و گفت: بايد بکوشيم جوانان و نوجوانان به سمت اين مراسم معنوي سوق داده شوند تا در قالب اين مراسم، بسياري از شبهات و نيازهاي ديني آن ها پاسخ داده شود.
 
حجت الاسلام طباطبايي به تأثيرات معنوي برگزاري مراسم اعتکاف در سطح جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: افرادي که براي پاکسازي روح و جان خود، سه روز در مساجد معتکف ميشوند، با حضور در بين مردم، روحيه معنوي و مذهبي را براي همگان ترويج مي ‌کنند و اين نياز امروز شهرستان کوهرنگ است.
 
رئيس شوراي فرهنگ عمومي شهرستان کوهرنگ با تأکيد بر اين که بايد بکوشيم که فرهنگ اعتکاف در جامعه فراگير شود و همه به چشم يک نياز ضروري به آن نگاه کنند، از برگزاري مراسم اعتکاف در اين شهرستان به صورت کاملا رايگان خبر داد و افزود: از آن جايي که مردم اين شهرستان از نظر مالي با مشکلات بسيار زيادي مواجه هستند، جهت فرهنگ سازي و حضور همه جانبه مردم در اين مراسم، بايد هزينه اي از آن ها دريافت نشود که در اين راستا با کمک خيران و مسؤولان هزينه هاي مربوط به اعتکاف شهرستان کوهرنگ تأمين شده است.
 
اين مقام مسؤول برگزاري نشست هاي بصيرتي، بيان احکام ديني و پاسخ به سؤالات و شبهات اعتقادي مردم را محور همه فعاليت هاي اين مراسم معنوي در شهرستان کوهرنگ دانست و ابراز داشت: بايد در اين مراسم معنوي به آموزش روخواني و مفاهيم قرآن توجه ويژه صورت گيرد؛ چراکه تا مردم با قرآن دوست و رفيق نشوند، مشکلات آن ها برطرف نخواهد شد.
 
انتهاي خبر/۱۰۲۴ج/610ک
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۵۳:۲۷

16 Mar 2020