۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
کد مطلب : ۲۲۰۹۴
رئیس جمهور در حرم شاه‌چراغ:

همه قطعنامه‌ها را با پشتیبانی رهبری و مردم باطل می‌کنیم

رئیس جمهور گفت: با منطق و استدلال و با حمایت مقام معظم رهبری و پشتیبانی شما مردم قطعنامه‌های مختلف را باطل خواهیم کرد
همه قطعنامه‌ها را با پشتیبانی رهبری و مردم باطل می‌کنیم
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حسن روحانی ظهر امروز در نخستین روز از سفر به استان فارس در حرم احمد بن موسی شاهچراغ(ع) اظهار داشت: آثار تمدنی و معماری شیراز که امروز در تخت جمشید و پاسارگاد به یادگار مانده، مایه فخر ملت ایران است و شیراز ادب و هنر با بزرگانی که دارد پایتخت عاشقان زبان پارسی است.

وی ادامه داد: شهریاران سخن حافظ و سعدی راه زندگی را به ما آموختند که «با دوستان مروت با دشمنان مدارا» سیاست داخلی و خارجی ما را الهام‌بخش شده و «بنی آدم اعضای یکدیگرند» سعدی وحدت و همدلی را به ارمغان آورده است.

روحانی ادامه داد: اگر دنیا امروز همین بیت را تیتر سیاست خود قرار داده بود شاهد افراطی‌گری در این منطقه نبودیم.

رئیس جمهور اسلامی ایران تصریح کرد: شیراز شهر محبت و ادب و برادری و احترام به بزرگان است و اگر چند نفر در گوشه‌ای کاری بر خلاف ادب انجام دادند آنها شیرازی نبودند.

وی با بیان این که شیراز شهر ملاصدرا است و به بزرگانی چون بهشتی و استاد مطهری عشق می‌ورزد، ابراز داشت: از سانتریفیوژ مهم‌تر قدرت مذاکره‌کنندگان ما به مدد پشتیبانی این ملت است.

روحانی خاطرنشان کرد: ما با منطق و استدلال و با حمایت مقام معظم رهبری و پشتیبانی شما مردم قطعنامه‌های مختلف را باطل خواهیم کرد و هنر آن است که در سازمان ملل و زمین خود آنان بتوانیم منطق خود را به طرف مذاکره قبولانده و قطعنامه‌ها را باطل کنیم.

اشاره به زیر پوشش رفتن ۸.۵ میلیون نفر در سال گذشته و فراهم آمدن زمینه‌های رشد اقتصادی دیگر مواردی بود که رئیس جمهور به آن اشاره و بیان کرد: این استان آمادگی زیادی برای بخش کشاورزی دارد اما با مشکل آب مواجه است که در سال ۹۴ و ۹۵، حدود ۳۶۹ روستا آبرسانی شده و چند سد شروع شده به پایان خواهد رسید.

وی اضافه کرد: برای احیای دریاچه‌ها و تالاب‌های خشک شده باید مردم و دولت و سازمان‌های مردم نهاد دست به دست هم بدهند و دولت قدم‌های لازم را در این زمینه برخواهد داشت.

درصد پایین ۴۶ درصدی گازرسانی در فارس دیگر موردی بود که روحانی به آن اشاره و تصریح کرد: تا سال ۹۵ مابقی روستاهای فارس گازرسانی شده و ۹۰۰ میلیون دلار اعتبار برای اتا در پالایشگاه پارسیان و شهرستان مهر مد نظر قرار گرفته است.

انتهای پیام/۱۰۲۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۵۹:۱۲

13 Jan 2020