۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲
کد مطلب : ۲۲۰۸۳
مدير دبيرستان علوم و معارف شهرکرد:

معلمان نقش اصلي و اساسي فرهنگ سازي را بر عهده دارند

مدير دبيرستان علوم و معارف شهرکرد گفت: معلم در امر فرهنگ پيشقدم است و معلمان در فرهنگ سازي نقش اصلي و اساسي را دارند.
معلمان نقش اصلي و اساسي فرهنگ سازي را بر عهده دارند
نسرين عبدالهيان در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز بيان گفت: با توجه به تعليم پذيري بشر خداوند عالم خود را به عنوان اولين معلم معرفي کرده است و در آيه ۲ سوره الرحمن مي فرمايد: ما به انسان تعليم داديم يعني آموختن استعدادي بود که بشر براي کمالش نياز داشت و خداوند آن را در اختيارش قرارداد.

عبدالهيان بااشاره به آيه ۳ اين سوره تصريح کرد: همانطور که خداوند مي فرمايد ما به انسان سخن گفتن را ياد داديم، بيان و کلام واسطه اي بين خداوند و پيامبران و علما به عنوان معلمين بشر با فراگيران است و بيان و کلام بيشترين تاثيرگذاري را براي فراگيري ارزشهاي انساني در جوامع بشري دارد.

وي تاکيد کرد: يکي از ملزومات معلم شدن اين است که بايد سوز هدايت در درون انسان وجود داشته باشد تا با سوختن و شعله ور شدن بتواند کمالات را به فراگيران بياموزد.

عبدالهيان گفت: معلم در امر فرهنگ پيشقدم است و معلمان در فرهنگ سازي نقش اصلي و اساسي را دارند.

وي اذعان کرد: اگر معلم خود اصول تربيتي را رعايت نکند نمي تواند کار تربيتي بکند و تحت تاثير فرهنگ هاي وارداتي قرار مي گيرد.

مدير دبيرستان علوم و معارف ضمن برشمردن ويژگي هاي شهيد مطهري به عنوان معلم نمونه و الگوي برتر تربيتي تصريح کرد: محقق بودن، آرام و قرار نداشتن، برنامه ريزي براي شبانه روز و به روز و با زمانه بودن از جمله ويژگي هاي اين استاد بزرگوار است.

عبدالهيان افزود: شهيد مطهري در افکار و عقايد بيگانگان با درايت و دقت توجه داشت و با استفاده از ضعف هاي آنان اقدامات خوب و جدي انجام داد و هميشه نسبت به مردم و خصوصاً نسل جوان احساس مسئوليت داشت.

وي بيان کرد: معلم بايد خود تربيت شده باشد و هدفمند باشد و سوز و درد دين داشته باشد و با دين باوري و برنامه ريزي صحيح و کارشناسي در امر تربيت و فرهنگ گامهاي اصولي بردارد و مسير فرهنگ و فرهنگ سازي را با توکل و توسل بپيمايند.

عبدالهيان عدم برنامه ريزي و عدم مديريت و خود باختگي و خارج شدن از اصول را از آفات فرهنگ دانست و تاکيد کرد: اميد است همه مسئولان و خصوصاً آموزش و پرورش و معلمان فرهنگ اسلامي را در راس همه برنامه ها قرار دهدند و در راستاي ارتقاي فرهنگ و اصلاح ضعف ها و کاستي ها گامهاي موثري بردارند.



انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۱۱:۰۸

3 Jan 2020