۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
کد مطلب : ۲۲۰۵۷

گسترش جنگ يمن و عربستان اثرات منطقه اي و جهاني خواهد داشت

امام جمعه سامان با بيان اينکه جنگ يمن يک جنگ منطقه و کوچک است ، گفت: در صورت گسترش جنگ عربستان با يمن اثرات منطقه اي و جهاني خواهد داشت.
گسترش جنگ يمن و عربستان اثرات منطقه اي و جهاني خواهد داشت
به گزارش جهانبین نیوز حجت الاسلام محسن ملکپور در گفتگو با  سامان ما با بيان اينکه جنگ بين يمن و عربستان علاوه بر دلايل تاريخي که در طول تاريخ اين دو کشور رقيب هم بوده اند، اظهار : از ديگر عوامل جنگ بين يمن و عربستان ترس عربستان از اتحاد انصارالله و ايران است و اين رشد و موفقيت براي عربستان سنگين است.

ملکپور با بيان اينکه در اصل جنگ بين عربستان و يمن رقابت ايران و عربستان است، بيان کرد: يکي ديگر از عوامل جنگ يمن و عربستان گسترش فعاليت هاي گروه القاعده در مرز هاي بين يمن و عربستان است که گروه القاعده را عربستان از نظر فکري و مالي و .. تغذيه مي کند.

وي با بيان اينکه کنترل فعاليت القاعده براي عربستان بسيار دشوار است و عربستان سعي داشت از گروه القاعده بر عليه ايران همانند داعش استفاده کند، اذعان کرد: عربستان دوست ندارد که يمن متحد به وجود بيايد و تمامي اين حملات به دليل هراس هاي کشور عربستان است که ترس از اين دارد که قدرت خود را در منطقه از دست بدهد که در حال حاضر اين اتفاق افتاده است.

ملکپور با بيان اينکه عربستان يک جنگ نيابتي را شروع کرده و آمريکا و غرب از اين کشور حمايت مي کنند، تصريح کرد: غرب و امريکا است که به عربستان دستور مي دهد چه کساني و کجا ها را مورد حمله قرار دهد.

وي خاطر نشان کرد: کودک کشي و جنگ هاي اينگونه از جمله نشانه هاي تزلزل آل سعود در عربستان و منطقه است.


انتهاي پيام1020ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۲ فروردين ۱۳۹۹

ساعت:

۱۷:۰۷:۳۰

10 Apr 2020