۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۳
کد مطلب : ۲۱۶۹۷
مدير كل ثبت اسناد و املاك چهارمحال و بختیاری خبر داد:

ثبت مهرالسنه حضرت زهرا (س)در بيش از 90% ازدواج هاي استان

مدير كل ثبت اسناد و املاك استان گفت: مهرالسنه حضرت زهرا (س)در بيش از 90% ازدواج هاي استان چهارمحال و بختیاری ثبت گرديده است.
ثبت مهرالسنه حضرت زهرا (س)در بيش از 90% ازدواج هاي استان
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز مدير كل ثبت اسناد و املاك استان اظهار کرد: مهرالسنه حضرت زهرا(س)در بيش از ۹۰درصد ازدواج هاي ثبت شده استان چهارمحال و بختياري در سال ۱۳۹۳به چشم مي خورد.

محمد حسن بهادر افزود: مهرالسنه حضرت زهرا(س) در قباله هاي ازدواج بيشتر من باب تيمن و تبرك است هر چند در صورت مطالبه بايستي پانصد درهم نقره به نرخ روز توسط زوج به زوجه پرداخت شود.

وي گفت: پارسال بطور متوسط در هر ماه ۸۷۱ واقعه ازدواج در استان به ثبت رسيده است كه همگي آنها دائم بوده و موردي از ازدواج منقطع بطور رسمي در چند سال اخير ثبت نگرديده است .

بهادر خاطر نشان كرد: سال گذشته ميانگين سكه هاي صداق در استان تعداد۲۰۲ سكه كامل بهار آزادي بوده كه لردگان با متوسط ۳۴سكه و شهرستان هاي شهركرد و فارسان با متوسط ۲۷۴ سكه به ترتيب كمترين و بيشترين رقم را بخود اختصاص داده اند.

مدير كل ثبت اسناد و املاك با اشاره به مسن ترين زوج پارسال گفت: يك مرد۸۸ساله با يك زن ۴۸ ساله در لردگان ازدواج كردند.

وي ازدواج يك پسر ۱۸ساله با يك دختر ۱۲سال و ۱۰ماه را جوانترين زوجه ثبت شده سال ۹۳ بيان كرد و تصريح نمود فرش چالشتري،شال ترمه يماني،شاخه گل رز،شاهنامه فردوسي و اصله درخت ميوه را از صداق هاي ويژه اين دوره دانست.

بهادر افزود: بيش از ۱۵ درصد صداق هاي استان مال غير منقول از قبيل خانه و زمين ثبت شده و سفر زيارتي از جمله صداق هاي معنوي در استان بوده است.


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۴۸:۴۴

11 Jan 2020