به گزارش خبرنگار
جهانبین نیوز محمد حسن بهادر مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان اعلام این خبر گفت: از زمان اجرای دستورالعمل سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مبنی بر پاسخ استعلامات به صورت الکترونیکی، تا این تاریخ بالغ بر تعداد ۵۰ هزار و ۷۳۳ استعلام از دفاتر اسناد رسمی استان چهارمحال و بختياري به ادارات ثبت اسناد و املاک تابعه استان ارسال گردیده که از این تعداد همگی به صورت الکترونیکی بررسی و پاسخ داده شده است.
بهادر اظهار کرد: تعداد ۱۵ هزار و ۵۴۱ استعلام آن مربوط به ۱۰ ماهه ابتدایی سالجاری می باشد.
وی افزود: تعداد ۱۷ هزار و ۸۶۸ استعلام نیز مربوط به سال ۱۳۹۲ می باشد که تمامی آن بررسی و پاسخ داده شده است.
بهادر بیان کرد: پارسال نيز ۲۱ هزار و۱۲۷ خلاصه معاملات بصورت الکترونیک تأیید و از طریق سامانه پاسخ داده شده است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاك گفت: از ابتدای سالجاری تا این تاریخ تعداد ۱۶ هزار و ۱۸۷ خلاصه معامله از دفاتر اسناد رسمی این استان به ادارات ثبت تحویل گردیده که بالغ بر ۹۸ درصد آن تأیید و پاسخ داده شده است.
بهادر با بيان برخی از محاسن ارسال استعلامات به صورت الکترونیکی تصريح كرد: جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه، عدم نیاز به حضور فیزیکی ارباب رجوع، ارتقاء سلامت اداري و جلوگیری از سوء استفاده و جعل در نقل و انتقال و معاملات و نظارت مستقیم بر عملکرد دفاتر اسناد رسمی توسط ادارات ثبت از مزایای سامانه فوق الذکر می باشد.
انتهای خبر/1020ج