کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری خبر داد:

پاسخ بیش از 15 هزار استعلام به صورت الکترونیکی در استان

2 بهمن 1393 ساعت 18:32

مدیرکل ثبت اسناد واملاك استان گفت: از ابتدای سالجاری تا اواخر دیماه بیش از 15 هزار استعلام به صورت الکترونیکی پاسخ داده شده است.


به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز محمد حسن بهادر مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان اعلام این خبر گفت: از زمان اجرای دستورالعمل سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مبنی بر پاسخ استعلامات به صورت الکترونیکی، تا این تاریخ بالغ بر تعداد ۵۰ هزار و ۷۳۳ استعلام از دفاتر اسناد رسمی استان چهارمحال و بختياري به ادارات ثبت اسناد و املاک تابعه استان ارسال گردیده که از این تعداد همگی به صورت الکترونیکی بررسی و پاسخ داده شده است.

بهادر اظهار کرد: تعداد ۱۵ هزار و ۵۴۱ استعلام آن مربوط به ۱۰ ماهه ابتدایی سالجاری می باشد.

وی افزود: تعداد ۱۷ هزار و ۸۶۸ استعلام نیز مربوط به سال ۱۳۹۲ می باشد که تمامی آن بررسی و پاسخ داده شده است.

بهادر بیان کرد: پارسال نيز ۲۱ هزار و۱۲۷ خلاصه معاملات بصورت الکترونیک تأیید و از طریق سامانه پاسخ داده شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاك گفت: از ابتدای سالجاری تا این تاریخ تعداد ۱۶ هزار و ۱۸۷ خلاصه معامله از دفاتر اسناد رسمی این استان به ادارات ثبت تحویل گردیده که بالغ بر ۹۸ درصد آن تأیید و پاسخ داده شده است.

بهادر با بيان برخی از محاسن ارسال استعلامات به صورت الکترونیکی تصريح كرد: جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه، عدم نیاز به حضور فیزیکی ارباب رجوع، ارتقاء سلامت اداري و جلوگیری از سوء استفاده و جعل در نقل و انتقال و معاملات و نظارت مستقیم بر عملکرد دفاتر اسناد رسمی توسط ادارات ثبت از مزایای سامانه فوق الذکر می باشد.
انتهای خبر/1020ج


کد مطلب: 20377

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/20377/پاسخ-بیش-15-هزار-استعلام-صورت-الکترونیکی-استان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir