۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
کد مطلب : ۲۰۳۴۰
مسئول سازمان بسيج مهندسين کشاورزي و منابع طبيعي کشور:

بسيج نقش کمک رساني در کشاورزي دارد؛ نقش اصلي برعهده جهاد کشاورزي است

دکتر محمدرضا جهانسوز نقش بسيج را در امر کشاورزي نقش کمک رساني به جهاد کشاورزي و کشاورزان دانست و گفت: بسيج براي هر چه بهتر شدن کشاورزي در امر خود کفايي و ايجاد اقتصاد مقاومتي به کمک جهاد کشاورزي آمده و نقش اصلي را جهاد کشاورزي ايفا مي کند.
بسيج نقش کمک رساني در کشاورزي دارد؛ نقش اصلي برعهده جهاد کشاورزي است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از زنگ خبر، دکتر محمدرضا جهانسوز،‌ مسئول سازمان بسيج مهندسين کشاورزي و منابع طبيعي کشور در " همايش اقتصاد مقاومتي و تعالي کشاورزي " شهرستان بن گفت: در کشاورزي نبايد صرفا به زمين هاي کشاورزي توجه شود ؛ کشاورزي سيستمي است که بايد در مناطق آب خيزي بيشتر وارد کار شده تا با صرفه جويي از مصرف بي رويه آب، بتوانيم توليدات را افزايش دهيم.


جهانسوز تصريح کرد: در دنياي امروز با توجه به استفاده از انواع کود هاي شيميايي توجه به کيفيت محصول و استفاده متناسب از اين کود ها و سموم، الزامي است.


وي گفت: محصولي سالم است که ميزان سموم استفاده شده در آن به حدي باشد که سلامت افراد جامعه را به خطر نيندازد و اين به معناي عدم استفاده از کودهاي شيميايي نيست بلکه بايد با استانداردهاي در نظر گرفته شده منطبق باشد.


مسئول سازمان بسيج مهندسين کشاورزي و منابع طبيعي کشور هماهنگ بودن کشاورزان با بازار را عاملي براي رشد کشاورزان عنوان کرد و گفت: اگر کشاورزي خواستار رشد در زمينه محصولات و بالابردن کيفيت محصولات خود است بايد به وضعيت بازار توجه کند که اين نگاه نيز بايد نگاهي واقع بينانه و به دور از افراط و تفريط باشد.



جهانسوز خاطر نشان کرد: نحو ارائه برخي خدمات و تسهيلات و قوانين کشاورزي بايد به سمت و سويي پيش رود که در خدمت کشاورزان قرار بگيرد و اگر نياز به اصلاحاتي در برخي قوانين است بايد صورت بگيرد.


وي تبعيت از قانون را وظيفه اصلي عنوان کرد و گفت: نه تنها کشاورزان بلکه همه مردم بايد به قوانين احترام گذاشته و اگر موردي هم مشاهده مي شود با طرح آن، تصميم نهايي را به قانون واگذار کنند.


جهانسوز مطالعه فرمايشات امام خميني (ره ) و مقام معظم رهبري را از اهداف اوليه اين سازمان عنوان کرد و گفت: در ابتداي امر به بررسي صحبت هاي اين دو بزرگوار در مباحث کشاورزي پرداختيم و نحو اجرايي اين فرمايشات را بررسي نموديم تا نقاط ضعف و قوت در کشاورزي شناسايي شود.


مسئول سازمان بسيج مهندسين کشاورزي و منابع طبيعي کشور گفت: کشاورزي پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران رونق قابل توجهي داشته است اما باز هم بايد نقاط ضعف بررسي شده و در بسياري امور به خود کفايي واقعي برسيم.


وي نقش بسيج در مباحث کشاورزي را نقشي کمکي دانست و گفت: بسيج براي هر چه بهتر شدن کشاورزي در امر خود کفايي و ايجاد اقتصاد مقاومتي به کمک جهاد کشاورزي آمده و نقش اصلي را متوليان آن يعني جهاد کشاورزي ايفا مي کند.


انتهاي پيام1020ج /۵۲۰ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۳۸:۰۱

8 Feb 2020