کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسئول سازمان بسيج مهندسين کشاورزي و منابع طبيعي کشور:

بسيج نقش کمک رساني در کشاورزي دارد؛ نقش اصلي برعهده جهاد کشاورزي است

1 بهمن 1393 ساعت 12:00

دکتر محمدرضا جهانسوز نقش بسيج را در امر کشاورزي نقش کمک رساني به جهاد کشاورزي و کشاورزان دانست و گفت: بسيج براي هر چه بهتر شدن کشاورزي در امر خود کفايي و ايجاد اقتصاد مقاومتي به کمک جهاد کشاورزي آمده و نقش اصلي را جهاد کشاورزي ايفا مي کند.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از زنگ خبر، دکتر محمدرضا جهانسوز،‌ مسئول سازمان بسيج مهندسين کشاورزي و منابع طبيعي کشور در " همايش اقتصاد مقاومتي و تعالي کشاورزي " شهرستان بن گفت: در کشاورزي نبايد صرفا به زمين هاي کشاورزي توجه شود ؛ کشاورزي سيستمي است که بايد در مناطق آب خيزي بيشتر وارد کار شده تا با صرفه جويي از مصرف بي رويه آب، بتوانيم توليدات را افزايش دهيم.


جهانسوز تصريح کرد: در دنياي امروز با توجه به استفاده از انواع کود هاي شيميايي توجه به کيفيت محصول و استفاده متناسب از اين کود ها و سموم، الزامي است.


وي گفت: محصولي سالم است که ميزان سموم استفاده شده در آن به حدي باشد که سلامت افراد جامعه را به خطر نيندازد و اين به معناي عدم استفاده از کودهاي شيميايي نيست بلکه بايد با استانداردهاي در نظر گرفته شده منطبق باشد.


مسئول سازمان بسيج مهندسين کشاورزي و منابع طبيعي کشور هماهنگ بودن کشاورزان با بازار را عاملي براي رشد کشاورزان عنوان کرد و گفت: اگر کشاورزي خواستار رشد در زمينه محصولات و بالابردن کيفيت محصولات خود است بايد به وضعيت بازار توجه کند که اين نگاه نيز بايد نگاهي واقع بينانه و به دور از افراط و تفريط باشد.



جهانسوز خاطر نشان کرد: نحو ارائه برخي خدمات و تسهيلات و قوانين کشاورزي بايد به سمت و سويي پيش رود که در خدمت کشاورزان قرار بگيرد و اگر نياز به اصلاحاتي در برخي قوانين است بايد صورت بگيرد.


وي تبعيت از قانون را وظيفه اصلي عنوان کرد و گفت: نه تنها کشاورزان بلکه همه مردم بايد به قوانين احترام گذاشته و اگر موردي هم مشاهده مي شود با طرح آن، تصميم نهايي را به قانون واگذار کنند.


جهانسوز مطالعه فرمايشات امام خميني (ره ) و مقام معظم رهبري را از اهداف اوليه اين سازمان عنوان کرد و گفت: در ابتداي امر به بررسي صحبت هاي اين دو بزرگوار در مباحث کشاورزي پرداختيم و نحو اجرايي اين فرمايشات را بررسي نموديم تا نقاط ضعف و قوت در کشاورزي شناسايي شود.


مسئول سازمان بسيج مهندسين کشاورزي و منابع طبيعي کشور گفت: کشاورزي پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران رونق قابل توجهي داشته است اما باز هم بايد نقاط ضعف بررسي شده و در بسياري امور به خود کفايي واقعي برسيم.


وي نقش بسيج در مباحث کشاورزي را نقشي کمکي دانست و گفت: بسيج براي هر چه بهتر شدن کشاورزي در امر خود کفايي و ايجاد اقتصاد مقاومتي به کمک جهاد کشاورزي آمده و نقش اصلي را متوليان آن يعني جهاد کشاورزي ايفا مي کند.


انتهاي پيام1020ج /۵۲۰ز


کد مطلب: 20340

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/20340/بسيج-نقش-کمک-رساني-کشاورزي-اصلي-برعهده-جهاد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir