۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴
کد مطلب : ۲۰۳۲۷
مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور :

اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز در راستای علمی کردن کشاورزی است

طرح «بسیج همگام با کشاورز» با هدف افزایش بهره‌وری، امنیت مواد غذایی، تسریع در افزایش دانش و علم کشاورزی، ارتقای منزلت اجتماعی و افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی اجرا می‌شود.
اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز در راستای علمی کردن کشاورزی است
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز دکتر محمدرضا جهانسوز،‌ مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور " همایش اقتصاد مقاومتی و امنیت غذایی" در شهرکرد گفت: کشاورزی یک مبحث جامع و فراگیر است و هرگونه نگاه انتزاعی و غیرجامع به این بخش مشکلاتی را به دنبال دارد.

جهانسوز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اظهار کرد: ما بایستی هم مسائل و علوم نوین جهانی و هم فرهنگ اسلامی و ایرانی خود را در بخش تولید در نظر بگیریم.

وی ضمن تشریح عوامل و عناصر موثر در فرآیند تولید تصریح کرد: نهاده ها و خدمات پشتیبانی تولید، فرآوری، بازار و تجارت، بهداشت، سلامت و استاندارد، خدمات کسب و کار، اتحادیه ها و تشکل و صنوف و قوانین و مقررات از جمله این عوامل اند.

جهانسوز با اشاره به اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز بیان کرد: طرح «بسیج همگام با کشاورز» با هدف افزایش بهره‌وری، امنیت مواد غذایی، تسریع در افزایش دانش و علم کشاورزی، ارتقای منزلت اجتماعی و افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی اجرا می‌شود.

وی در خصوص اهداف اجرای این طرح بیان کرد: متاسفانه در سالهای اخیر به دلیل برخی مسائل مدیریتی و اقلیمی وابستگی ما به واردات کالاهای اساسی کشاورزی افزایش داشته است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور افزود: در سال گذشته 37 هزار میلیارد تومان واردات گسترده کالاهای کشاورزی به کشور شاهد بودیم.




جهانسوز با بیان اینکه هدف ما در این سازمان اجرای طرح علمی کردن کشاورزی است،گفت: اولویت اول ما امنیت غذائی و کار بر روی این مهم است.

وب افزود: ما گروهی منسجم و دانشمند از نخبگان را تشکیل دادیم و خروجی تحقیقات و پیشنهادات آنها را گرفته و با موارد جهانی امنیت تغذیه تلفیق نمودیم؛ سپس با استفاده از الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت که توسط رهبری ارائه شده است کتابی ارزشمند در این باره چاپ کردیم.

جهانسوز گفت: در این کتاب به مسائل گوناگون غذائی در استان های مختلف توجه شده و برای عمل به این نوشته ها نظریات فراوانی را جمع آوری نموده ایم.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۳۵:۳۰

29 Dec 2019