کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور :

اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز در راستای علمی کردن کشاورزی است

30 دی 1393 ساعت 12:44

طرح «بسیج همگام با کشاورز» با هدف افزایش بهره‌وری، امنیت مواد غذایی، تسریع در افزایش دانش و علم کشاورزی، ارتقای منزلت اجتماعی و افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی اجرا می‌شود.


به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز دکتر محمدرضا جهانسوز،‌ مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور " همایش اقتصاد مقاومتی و امنیت غذایی" در شهرکرد گفت: کشاورزی یک مبحث جامع و فراگیر است و هرگونه نگاه انتزاعی و غیرجامع به این بخش مشکلاتی را به دنبال دارد.

جهانسوز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اظهار کرد: ما بایستی هم مسائل و علوم نوین جهانی و هم فرهنگ اسلامی و ایرانی خود را در بخش تولید در نظر بگیریم.

وی ضمن تشریح عوامل و عناصر موثر در فرآیند تولید تصریح کرد: نهاده ها و خدمات پشتیبانی تولید، فرآوری، بازار و تجارت، بهداشت، سلامت و استاندارد، خدمات کسب و کار، اتحادیه ها و تشکل و صنوف و قوانین و مقررات از جمله این عوامل اند.

جهانسوز با اشاره به اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز بیان کرد: طرح «بسیج همگام با کشاورز» با هدف افزایش بهره‌وری، امنیت مواد غذایی، تسریع در افزایش دانش و علم کشاورزی، ارتقای منزلت اجتماعی و افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی اجرا می‌شود.

وی در خصوص اهداف اجرای این طرح بیان کرد: متاسفانه در سالهای اخیر به دلیل برخی مسائل مدیریتی و اقلیمی وابستگی ما به واردات کالاهای اساسی کشاورزی افزایش داشته است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور افزود: در سال گذشته 37 هزار میلیارد تومان واردات گسترده کالاهای کشاورزی به کشور شاهد بودیم.




جهانسوز با بیان اینکه هدف ما در این سازمان اجرای طرح علمی کردن کشاورزی است،گفت: اولویت اول ما امنیت غذائی و کار بر روی این مهم است.

وب افزود: ما گروهی منسجم و دانشمند از نخبگان را تشکیل دادیم و خروجی تحقیقات و پیشنهادات آنها را گرفته و با موارد جهانی امنیت تغذیه تلفیق نمودیم؛ سپس با استفاده از الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت که توسط رهبری ارائه شده است کتابی ارزشمند در این باره چاپ کردیم.

جهانسوز گفت: در این کتاب به مسائل گوناگون غذائی در استان های مختلف توجه شده و برای عمل به این نوشته ها نظریات فراوانی را جمع آوری نموده ایم.

انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 20327

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/20327/اجرای-طرح-بسیج-همگام-کشاورز-راستای-علمی-کردن-کشاورزی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir