۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸
کد مطلب : ۲۰۰۹۱
امام جمعه بن:

مديريت جهادي و عزم ملي عامل ايجاد اقتصادمقاومتي است

حجت السلام سيدمحمد تقي غضنفري با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري گفت: تنها راه برون رفت از تحريم ها اقتصاد مقاومتي است که با مديريت جهادي و عزم ملي محقق مي شود.
مديريت جهادي و عزم ملي عامل ايجاد اقتصادمقاومتي است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از زنگ خبر، حجت السلام سيد محمد تقي غضنفري امام جمعه شهرستان بن در خطبه هاي اين هفته ضمن دعوت مردم به تقواي الهي گفت: تنها راه مقابله با شيطان که دشمن قسم خورده انسان است و از هر طرف به انسان حمله مي کند تقواي الهي است.


غضنفري ضمن تبريک ميلاد خجسته نبي اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: روز ميلاد پيامبر روزي است که خداوند متعال به واسطه آفرينش پيامبر بر مومنين منت نهاده و کساني که با انجام اعمال واجب خود منت بر سر خداوند متعال مي گذارند سخت در اشتباه هستند.


وي تصريح کرد: سعادت بشري در گرو عواملي است که از جمله آنها مي توان به رهبري شايسته اشاره نمود.


غضنفري افزود: رهبر در همه ملت ها وجود دارد اما رهبري که منصوب شده از طرف خداوند متعال باشد هدايتش نيز هدايتي الهي است و به واسطه چنين رهبري مي توانيم به خداوند متعال نزديک شويم.


وي ضمن اشاره به دوران بعثت نبي اکرم محمد مصطفي (ص) گفت: در زمان مبعوث شدن پيامبر اکرم (ص) تنها حضرت خديجه و اميرالمومنين علي (ع) به ايشان ايمان آورند و اين نشان مي دهد تنها با عنايت خاص خداوند متعال پيامبر اکرم (ص) مبعوث شدند.


امام جمعه بن تاکيد کرد: مردم در حکومت اسلامي دست يد ولايت هستند گرچه بدون حمايت مردم ولايت از بين نمي رود اما ديگر امام دست يد مردم را نخواهد داشت.


وي به دوران سکوت امير المومنين علي (ع) اشاره کرد و گفت: در آن زمان نيز ولايت امير المومنين از زمين نيفتاد بلکه به دليل عدم حمايت مردم و اينکه حضرت نخواستند ضربه اي به اسلام وارد شود سکوت کردند.


غضنفري خاطر نشان کرد: مردم عراق در زمان صدام خار و ذليل بودند و آن هم به واسطه رهبري آن زمان بود و علت عزت کشور ما به دليل داشتن رهبراني بصير همچون امام خميني(ره) و امام خامنه اي عزيز است.


غضنفري دومين عامل سعادت بشر را برنامه خوب و جامع عنوان کرد و گفت: نبي اکرم (ص) در شرايطي مبعوث شدند که جامعه در گمراهي مطلق به سر مي برد و ارئه برنامه خوب و جامع توسط پيامبر اکرم (ص) آن هم برنامه اي که از جانب خدواند متعال بود؛ سبب نجات مردم آن زمان شد.


وي از جمله رموز موفقيت پيامبر اکرم را اخلاق نيکوي ايشان عنوان کرد و گفت: اگر کسي بخواهد بر جامعه اي حاکم شود بايد در قلب هاي مردم وارد شده و تنها راه آن اخلاق نيکو است.


غضنفري افزود: با ثروت و پول بر مردم يک جامعه نمي توان حاکم شد اما با اخلاق نيکو و روش و منش خوش بر قلب ها مي توان حاکم شد.


وي به برکات بلند فرستادن صلوات اشاره کرد و گفت: اگر مي خواهيد از بيماري هاي ايمان نجات يابيد صلوات را بلند و رسا بر پيامبراکرم بفرستيد.


غضنفري به شاگردان بسيار زياد امام صادق (ع) اشاره کرد و گفت: امام صادق (ع) به واسطه توصيه هاي پدر بزرگوارشان در پايان عمر، روايت هاي بسياري را فرمودند تا در سرتاسر جهان با رجوع به اين مکتب و روايات شاگردان بسياري تربيت شوند.


وي به شاگردان اهل تسنن امام صادق (ع) اشاره کرد و گفت: بسياري از ائمه اهل تسنن با واسطه و يا بدون واسطه از شاگردان امام صادق (ع) بودند.



غضنفري باگرامي داشت شهداي نوزدهم دي ماه به فرمايشات مقام معظم رهبري اشاره کرد و گفت: طبق فرمايشات مقام عظماي ولايت امام خامنه اي حادثه نوزدهم دي ماه مبدا حرکت هاي عمومي بود که با گذشت زمان موجب ترويج اين حرکت ها در سراسر کشور شده و سبب برچيده شدن بساط رژيم طاغوت شد.



امام جمعه بن گفت: همان گونه که مقام معظم رهبري نيز تاکيد کردند بايد وحدت در ميان مردم گسترش يابد و حرف هاي غير ضروري که اين اتحاد را به خطر مي اندازد برچيده شود.


وي تصريح کرد: امريکا شيطاني بزرگ است که در کمال وقاهت مي گويد اگر ايران پاي مذاکرات هم بيايد تحريم ها برداشته نمي شود و تنهاراه برون رفت از تحريم ها اقتصاد مقاومتي است که با مديريت جهادي و عزم ملي محقق مي شود.


غضنفري خاطر نشان کرد: اغلب جلسات ها به بحث و مطرح نمودن مشکلات سپري مي شود ديگر زمان آن رسيده است که در جلسات راه کار هاي عملي ارائه دهيم چراکه مشکلات شهرها و روستاها برهمگان مشخص است.


وي به پروژه طرح چهارخطه شهرکرد بن داران اشاره کرد و گفت: تاکي مردم بايد چشم انتظار افتتاح اين پروژه باشند بايد هرچه سريع تر اين پروژه ها به اتمام برسند.


غضنفري تصريح کرد: کل مسير بن شهرکرد ۱۸ کيلومتر بوده و چند سالي است که اين پروژه شروع شده و اگر به اتمام نرسد بودجه هاي در نظر گرفته شده به اين طرح ها گرفته مي شود و اين نيازمند پيگيري جدي مسئولين است.


امام جمعه بن با اشاره به مشکلات اشتغال در اين شهرستان گفت: مسئولين بايد به دنبال جذب سرمايه گذاران در اين منطقه بوده تابتوانند مشکلات اساسي جوانان که عدم اشتغال است را مرتفع کنند.


وي به موافقت اصولي حوزه علميه واحد خواهران اشاره کرد و گفت: با اين موافقت مي توانيم سي نفر خواهر براي اين امر ثبت نام کرده و اگر سه سال در اين زمينه مقاومت کنيم مي توانيم يک حوزه علميه مجهز را در اين شهرستان داير کنيم.


غضنفري به عدم همکاري کشاورزان در پروژه فاضلاب اين شهرستان اشاره کرد و گفت: اين پروژه نيازمند ايثار و گذشت کشاورزان بوده و با اين کار مي توانند به رفاه مردم کمک کرده و اين خود اجري دنيوي و اخروي دارد.


انتهاي پيام/۵۲۰ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۳۴:۱۳

27 Dec 2019