۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۸
کد مطلب : ۱۹۷۵۵
امام جمعه بن:

اميدوار کردن دشمن به براندازی نظام خيانتي بزرگ و فراموش نشدني درفتنه88

اميدوار كردن دشمنان به براندازى نظام اسلامى و آميختن حق و باطل به يكديگر و تلاش براى سردرگم كردن مردم در فتنه خيانتي بزرگ است که از اذهان مردم پاک نخواهد شد و قابل فراموشي نيست.
اميدوار کردن دشمن به براندازی نظام خيانتي بزرگ و فراموش نشدني درفتنه88
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از زنگ خبر، سيدمحمد تقي غضنفري امام جمعه شهر بن در خطبه هاي اين هفته با دعوت به تقواي الهي گفت: پرهيزگاري يعني در همه ابعاد زندگي خدانود متعال را شاهد گرفته و بدانيم تمام اعمال و کردار ما ثبت و ضبط خواهد شد.

وي در ادامه خطبه هفته گذشته پيرامون وظايف مردم در برابر ولي فقيه گفت: وظيفه دومي که مردم در برابر ولي فيقه خود دارند اطاعت مطلق و محض است.


غضنفري تصريح کرد: در برابر اطاعت مطلق اطاعت مقيد قرار دارد و در تاريخ شاهد هستيم در برهه هاي مختلف از زمان پيامبر(ص) گرفته تا تک تک امامان معصوم (ع) به دليل اطاعت هاي مقيد اطرافيان بسياري از وقايع را بر ائمه عليه السلام تحميل نمودند.


امام جمعه بن معرفت را مقدمه عمل دانست و افزود: شناخت مقام و جايگاه امام بدون عمل به دستورات او فايده اي ندارد.

وي اطاعت از اهل بيت عليه السلام راهمان اطاعت خداوند متعال برشمرد و گفت: ائمه اطهار (ع) هيچ گاه هدفشان دعوت به خود نبوده بلکه خود را واسطه اي براي رسيدن به خداوند معرفي مي کردند.


غضنفري خاطرنشان کرد: در تمامي جوامع شاهد اطاعت هستيم اما اين نوع اطاعت ها يا به دليل منافع شخصي و يا از روي ترس است.

وي افزود: اما در مکتب اسلام اطاعت از ولي فقيه برگرفته از اعتقادات و باور هاي انسان بوده به طوري که شهداي اسلام با تقديم کردن جان خود در وصاياي خود خطاب به ولي فقيه خود مي گفتند: سلام مارابه امام برسانيد و بگوييد به عمدمان وفادار بوديم.


خطيب جمعه بن علت گسترش ماهواره ها و شبکه هاي مختلف آن را اطاعت پذيري امت دانست و افزود: در چند سال اخير به دليل ضرباتي سنگيني که دشمنان اسلام از اطاعت مطلق امت از ولي فقيه خورده اند با گسترش ماهواره ها سعي بر تضعيف اين اطاعت نموده تا اعتقادات و باور هاي مردم را تضعيف کند.



غضنفري خاطر نشان کرد: همانگونه که امام معصوم با پيامبر اکرم (ص) به دليل نازل نشدن وحي فرق دارد، جانشينان امام معصوم در زمان غيبت نيز به دليل معصوم نبودن با امامان معصوم تفاوت دارند اما همه آنان ولايت فقيه امت اسلامي را برعهده داشته و بايد از فرامين آن ها اطاعت کرد.


وي نهم دي ماه را سالروز حضور باشکوه مردم ولايت مدار و بصير ايران ياداور شد و گفت: فتنه ۸۸فتنه اي برنامه ريزي شده و باهدف براندازي نظام جمهوري اسلامي بود.


غضنفري گفت: اقدامات صورت گرفته در اين هشت ماه همه برنامه اي مدون و دقيق براي انهدام نظام جمهوري اسلامي بوده و دشمنان خارجي و منافقان داخلي هر يک نقشي خاص در اين فتننه ايفا کردند.


وي خاطر نشان کرد: بي اعتماد کردن مردم به نظام جمهوري اسلامي و در برابر هم قرار دادن مردم دو هدف اصلي فتنه گران بوده است.


خطيب جمعه بن اميدوار کردن دشمن براي براندازي نظام جمهوري اسلامي را بزرگترين خيانت فتنه گران دانست و افزود: اميدوار كردن دشمنان به براندازى نظام اسلامى و آميختن حق و باطل به يكديگر و تلاش براى سردرگم كردن مردم در فتنه خيانتي بزرگ است که از اذهان مردم پاک نخواهد شد و قابل فراموشي نيست.



غضنفري خاطر نشان کرد: در برابر اين اقدامات خيانت‏كارانه فتنه‏ گران داخلى و تلاش‏ هاى ضد مردمى سران خارجى فتنه، رهبر معظم انقلاب اسلامى دو راهبرد اساسى را به ‏عنوان راهبردهاى نظام اسلامى براى خروج از فتنه‏ اى كه ياران سابق انقلاب در آن به دشمنان قسم ‏خورده انقلاب پيوسته بودند اعلام كردند.

وي گفت: اين دو راهبرد را بصيرت‏ دهى به عموم مردم و روشن‏ كردن اهداف و عوامل فتنه در داخل و خارج و جدا كردن بدنه مردمى از فتنه‏ گران و دشمنان نظام اسلامى به واسطه صبر و فعاليت آگاهانه انقلابى است.


خطيب جمعه بن از جمله پيامدهاي فتنه را مخدوش‏كردن حيثيت نظام و عزت مردم شريف ايران و كاهش نفوذ ايران در معادلات بين‏ المللى عنوان کرد و گفت: دشمنان اسلام به دنبال بهانه اي براي مطرح کردن عدم مشروعيت نظام بودند و انتخابات ۸۸ و فتنه هاي برپايي وسيله اي براي اين امر شد.


وي افزود: حضور بي شمار مردم در انتخابات۸۸ مي توانست نقطه مثبتي براي نظام باشد اما با لج بازي افرادي ساده لوح اين نقطه قوت به يک تهديد تبديل شد.


غضنفري گفت: برخي به خيال خام خود قصد وارد کردن سران فتنه به جامعه را دارند درصورتي که خيانت هاي سران فتنه قابل بخشش نيست.


وي درايت و صلابت رهبرى عزيز انقلاب و بصيرت مردم را عوامل خنثى‏ سازى فتنه‏ عنوان کرد و گفت: کوتاه نيامدن مقام عظماي ولايت در برابر فتنه گران و افزياش آگاهي و بصيرت مردم با بيانات مختلف از سوي ايشان موجب روشن سازي و شفاف سازي دسيسه هاي دشمن در برابر نظام شد و باعث افزياش بصيرت مردم گرديد.



غضنفري در پايان خطبه هاي اين هفته با اشاره به ۹ ربيع الاول مصادف با آغاز دوران امامت بقيةالله الاعظم عجل‏الله تعالى فرجه الشريف روايتي را از امام صادق (ع) عنوان کردند:" به‏ درستى‏ كه شيعه جعفر(ع) كسى است كه عفَّت بطن و فرج داشته و سخت‏ك وش باشد و براى خدا و خالق خود عمل كند و به ثواب و پاداش او اميدوار و از عقاب و كيفر وى بيمناك باشد. هنگامى كه آنان را ديدى بدان كه آن‏ها شيعه و پيرو جعفر(ع) هستند."


انتهاي پيام1020ج /۵۲۰ز

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۲۰:۳۶

30 Dec 2019