۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶
کد مطلب : ۱۹۷۲۹
حجه الاسلام نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

گذشت از جرم بزرگ سران فتنه، اجحاف در حق همه مردم است

کسانی که حق ۷۰ میلیون نفر را ضایع کرده اند قابل بخشش نیستند و گذشت از جرم بزرگ آنها، اجحاف در حق همه مردم است و مردم نیز نظر و رای خود را درباره سران فتنه به وضوح در ۹ دی بر زبان آوردند.
گذشت از جرم بزرگ سران فتنه، اجحاف در حق همه مردم است
حجه الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با جهانبین نیوز، حماسه ۹ دی را منتج از باورمندی عمیق مردم به اسلام ناب محمدی دانستند. اسلامی که نشأت گرفته از سخن پیامبر در آخرین روزهای عمر شریف شان بود که در آن فرمودند: " انی تارک فیکم الثقلین، کتاب الله و عترتی. ما ان تمسكتم بهما لن تضلّوا بعدى " و در آن قرآن و عترت خویش را سرمایه های بشری برای گمراه نشدن از راه حق و حقیقت پس از خود برشمردند.

وی گفت: بنابراین وقتی در میان مردمی این اسلام زنده باشد، روحیه غیرت دینی و جهادگری و مقاومت برای صیانت از دین خدا بالا است و چنین مردمی نمیتوانند قصد دشمن برای آسیب رساندن به ارزش های انقلاب را تحمل کنند.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به وقایع پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری افزود: در سال ۸۸ مردم وقتی دیدند که فتنه گرانی اسلام و امام حسین (ع) و امام راحل (ره) را مورد هتک حرمت قرار میدهند و به هیچ قاعده و قانونی پایبند نیستند، به میدان آمدند و حماسه خودجوش و مردمی ۹ دی را که تا ابد در تاریخ این مملکت باقی خواهد ماند بوجود آوردند.

حجه الاسلام نکونام در پاسخ به سوال خبرنگار جهانبین نیوز در خصوص نقش طیف اصلاح طلب در فتنه ۸۸ و تلاش عده ای برای رفع اتهام از سران فتنه گفتند: البته در
میان اصلاح طلبان افراد معقول و معتدلی وجود دارد که در چارچوب نظام عمل میکنند و برای ارکان و شاخص های نظام احترام قائل اند. اما عده ای به اصطلاح اصلاح طلب همچون جبهه مشارکت و امثال آنها در عقبه اصلاح طلبان وجود دارند که به طور افراط گرایانه با همه شاخص های نظام درگیر شدند و با زیر سوال بردن قانون اساسی و ولایت فقیه و شهدا و راه امام راحل (ره)، مملکت اسلامی را مورد هجمه خود قرار دادند و دشنان خارجی را نسبت به کشور جری و گستاخ کردند.

نکونام این عده را گروهی برشمرد که قصد داشتند نوعی اسلام آمریکایی و سازش گر را بر مملکت تحمیل کنند و تلاش آنان برای بازگرداندن مملکت به اوضاع پیش از انقلاب ۵۷ بود. بنابراین با چنین افرادی به هیچ وجه نباید سازش صورت بگیرد. چرا که اینها همواره باعث ضربه به اسلام و کشور بوده و هستند.

نکونام در خصوص همهمه ای که این روزها عده ای در خصوص لزوم گذشت و بخشش سران فتنه به راه انداخته اند گفت: این حرف کاملا غلطی است. چرا که این ها قانون اساسی را قبول نکردند و در برابر ولایت فقیه ایستادند و زیر سایه شبهه گرفتن حق خود، به نظام جمهوری اسلامی و مردم آسیب رساندند و صدمات و ضایعات زیادی را برای مردم و کشور بوجود آوردند. بنابراین کسانی که حق ۷۰ میلیون نفر را ضایع کرده اند قابل بخشش نیستند و گذشت از جرم بزرگ آنها، اجحاف در حق همه مردم است و مردم نیز نظر و رای خود را درباره سران فتنه به وضوح در ۹ دی بر زبان آوردند.

نکونام با بیان اینکه فتنه گران باید به سزای عملشان برسند گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی تابحال نیز با به پای میز محاکمه نکشاندن سران فتنه، در حق فتنه گران نوعی اغماض کرده است اما این رفتار نظام نباید مورد سوء استفاده فتنه گران قرار بگیرد.

انتهای خبر/   ع/ق
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۰۵:۳۷

30 Dec 2019