۰
plusresetminus
یکی از کارشناسان فرهنگی با اشاره به آسیب های عضویت در شبکه های مجازی، گفت: شبکه های مجازی در خدمت اهداف دشمن صهیونیستی هستند.
بزرگ ترین اشکال ورود ابزار ارتباطی نوین به کشور، به روز نبودن فرهنگ استفاده از آنها می باشد

به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرگزاری بسیج؛ کارگاه آموزشی آشنایی با آسیب های شبکه های مجازی و تهدیدات فراروی اینترنت، تلفن های هوشمند همراه و شبکه های اجتماعی وایبر، وی چت، واتس آپ، تانگو،‌اینستاگرام و ... در ستاد سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی، مهران قاسمی، با تسلیت اربعین حسینی، حضور خیل میلیونی عاشقان امامت و ولایت در مراسم اربعین سید و سالار شهیدان را بزرگ ترین راهپیمایی مذهبی دنیا عنوان کرد که چشم جهانیان را خیره ساخت.

وی، افزود: این آئین مذهبی، نگاه دنیا را به سمت جهان اسلام تغییر داد و توطئه های دشمنان اسلام و مسلمین و به ویژه گروه تروریستی داعش را خنثی ساخت.

قاسمی، در ادامه به تاریخچه ورود تلفن همراه و اینترنت به کشور اشاره کرد و یادآور شد: بزرگ ترین اشکال ورود ابزار ارتباطی نوین به کشور، به روز نبودن فرهنگ استفاده از آنها می باشد.

وی، سیر تکوینی جوامع را برشمرد و گفت: جوامع سنتی، صنعتی، التکرونیک یا انفورماتیک، سیر تکوینی جامعه بشری است که در حال حاضر در مرحله انفورماتیک یا جامعه الکترونیک قرار داریم.

این کارشناس مسایل فرهنگی، تصریح کرد: گذارهایی که انسان ناچار به عبور از آنهاست بسیارند و گذار تمدنی، گذار فرهنگی، گذار اجتماعی، گذار سیاسی، گذار قومی، گذار سنتی، گذار اطلاعات، گذار ارتباطات، گذار نسلی و دینی، سیاسی و ... از جمله این گذارها به شمار می روند.

وی، به تأثیرات و کارکردهای اینترنت در جوامع مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: تأثیرگذاری بر ذهن یعنی، تفکر، تخیل و توهم از کارکردهای اینترنت بر روی کاربران می باشد.

قاسمی، افزود: نرم افزارهای نصب شده روی گوشی های هوشمند و فضای مجازی اینترنت با تأثیرگذاری بر روی مخاطبین صحنه جنگ نرم را طراحی و نقشه های دشمنان بشریت را اجرا می کنند.

این کارشناس مسایل فرهنگی، به تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری ادامه داد: اهمیت فضای مجازی از نظر رهبر معظم انقلاب به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی عنوان شده و معظم له فرموده اند" اگر می توانستم خودم مسئولیت این شورا را به عهده می گرفتم".


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۳۹:۴۷

1 Feb 2020