کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بزرگ ترین اشکال ورود ابزار ارتباطی نوین به کشور، به روز نبودن فرهنگ استفاده از آنها می باشد

24 آذر 1393 ساعت 12:10

یکی از کارشناسان فرهنگی با اشاره به آسیب های عضویت در شبکه های مجازی، گفت: شبکه های مجازی در خدمت اهداف دشمن صهیونیستی هستند.



به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرگزاری بسیج؛ کارگاه آموزشی آشنایی با آسیب های شبکه های مجازی و تهدیدات فراروی اینترنت، تلفن های هوشمند همراه و شبکه های اجتماعی وایبر، وی چت، واتس آپ، تانگو،‌اینستاگرام و ... در ستاد سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی، مهران قاسمی، با تسلیت اربعین حسینی، حضور خیل میلیونی عاشقان امامت و ولایت در مراسم اربعین سید و سالار شهیدان را بزرگ ترین راهپیمایی مذهبی دنیا عنوان کرد که چشم جهانیان را خیره ساخت.

وی، افزود: این آئین مذهبی، نگاه دنیا را به سمت جهان اسلام تغییر داد و توطئه های دشمنان اسلام و مسلمین و به ویژه گروه تروریستی داعش را خنثی ساخت.

قاسمی، در ادامه به تاریخچه ورود تلفن همراه و اینترنت به کشور اشاره کرد و یادآور شد: بزرگ ترین اشکال ورود ابزار ارتباطی نوین به کشور، به روز نبودن فرهنگ استفاده از آنها می باشد.

وی، سیر تکوینی جوامع را برشمرد و گفت: جوامع سنتی، صنعتی، التکرونیک یا انفورماتیک، سیر تکوینی جامعه بشری است که در حال حاضر در مرحله انفورماتیک یا جامعه الکترونیک قرار داریم.

این کارشناس مسایل فرهنگی، تصریح کرد: گذارهایی که انسان ناچار به عبور از آنهاست بسیارند و گذار تمدنی، گذار فرهنگی، گذار اجتماعی، گذار سیاسی، گذار قومی، گذار سنتی، گذار اطلاعات، گذار ارتباطات، گذار نسلی و دینی، سیاسی و ... از جمله این گذارها به شمار می روند.

وی، به تأثیرات و کارکردهای اینترنت در جوامع مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: تأثیرگذاری بر ذهن یعنی، تفکر، تخیل و توهم از کارکردهای اینترنت بر روی کاربران می باشد.

قاسمی، افزود: نرم افزارهای نصب شده روی گوشی های هوشمند و فضای مجازی اینترنت با تأثیرگذاری بر روی مخاطبین صحنه جنگ نرم را طراحی و نقشه های دشمنان بشریت را اجرا می کنند.

این کارشناس مسایل فرهنگی، به تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری ادامه داد: اهمیت فضای مجازی از نظر رهبر معظم انقلاب به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی عنوان شده و معظم له فرموده اند" اگر می توانستم خودم مسئولیت این شورا را به عهده می گرفتم".


انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 19571

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/19571/بزرگ-ترین-اشکال-ورود-ابزار-ارتباطی-نوین-کشور-روز-نبودن-فرهنگ-استفاده-می-باشد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir