۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴
کد مطلب : ۱۹۳۳۳
درپی اجرای طرح مشارکتی مدارس برای اولین بار:

خوشحالی خانواده های مناطق دور دست چهارمحال وبختیاری با واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی

برخی خانواده ها ی چهارمحال وبختیاری از اجرای این طرح رضایت دارند و خوشحال اند که دانش آموزان در کنار خانواده ها مشغول به تحصیل هستند
خوشحالی خانواده های مناطق دور دست چهارمحال وبختیاری با واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی
به گزارش جهان بین نیوز، با اجرای طرح واگذاری مدارس به بخش خصوصی در مناطق دور دست و صعب العبور دراین استان، خانواده های ساکن در این مناطق از اجرای این طرح بسیار خوشحال هستند چرا که بیشتر دانش آموزان دختر در دوره های متوسطه به دلیل تدریس معلم مرد در مدارس ترک تحصیل می کردند که با اجرای این طرح ترک تحصیل در دانش آموزان مناطق محروم کمتر شده است.

آموزش و پرورش مهم‌ترين و اولويت‌دارترين موضوع کشور و جهان است. دلايل و قراين زيادي نيز براي اين امر وجود دارد،هم در باورهاي ديني و اعتقادي‌مان و هم در پروسه‌اي که کشورهاي توسعه‌يافته طي کرده‌اند.

همانطور که مي‌دانيد بين توسعه پايدار يک کشور و ميزان سرمايه‌گذاري در آموزش و پرورش رابطه مستقيم وجود دارد بين ميزان سرمايه‌گذاري و عرصه‌هاي تحول و کيفيت نظام آموزشي نيز رابطه مستقيم وجود دارد ما هيچ کشور توسعه‌يافته‌اي را نمي‌شناسيم که نگاه جدي و متفاوت و مبتني بر تحول را نسبت به آموزش و پرورش نداشته باشد.

از طرف ديگر و از ديدگاه ايدئولوژيکي آموزش و پرورش امري حاکميتي تلقي مي‌شود چرا که تمام پيامبران براي تعليم و تربيت مبعوث شده‌اند و نخستين و مهم‌ترين وظيفه حکومت اسلامي تعليم و تربيت انسان‌ها است تا از اين طريق به غايت هدف آفرينش نزديک شوند اما همين تعليم و تربيت، با تمام گستردگي‌اش ماهيتاً امري مشارکتي است.


تعليم و تربيت مطلوب زماني اتفاق مي‌افتد که تمام عوامل سهيم و مؤثر در آن، با همديگر هم‌سو و هم راستا باشند، تعليم و تربيت از آن منظر گسترده است که به عنوان ظرف بزرگي تعريف شده که تمام افراد، فارغ از اهداف و اغراض سياسي، اقتصادي، ديني و مذهبي و تمام گروه‌ها، افکار، عقايد، مليت‌ها، اقليت‌هاي ديني و مذهبي در آنجا حضور دارند.

بنابراين مي‌توانيم بگوييم که مهم‌ترين نهاد ايجابي براي موضوع مشارکت و توسعه فرهنگ مشارکت در کشور آموزش و پرورش است. هم اکنون خيلي از عرصه‌هاي تحولي که نظام در حوزه‌هاي اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و آموزشي دنبال مي‌کند، مستلزم مشارکت همگاني است که اين مشارکت در آموزش و پرورش نهادينه مي‌شود.

به همين دليل اين سازمان به حکم قانون وظيفه دارد تا اين کار را دنبال کند. البته اگر به سال‌هاي خيلي گذشته هم نگاه کنيم مي‌بينيم که آموزش و پرورش فراز و نشيب زيادي در اين حوزه داشته، يعني در يک مقطعي، حضور مردم در فرآيند تعليم و تربيت خيلي وسيع و در مقطعي ديگر کمتر بوده است.

رئیس اداره مشارکت های مردمی اداره آموزش و پروش چهار محال و بختیاری گفت: در چهار محال و بختیاری ۱۱مدرسه دولتی به بخش خصوصی واگذار شده است.

داریوش شهرانی در گفتگو با خبرنگار جهان بین نیوز با بیان اینکه طرح واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی برای اولین بار در سطح کشور در حال اجرا است، اظهار داشت: در این استان ۱۱ مدرسه در مناطق دور دست و صعب العبور استان به بخش خصوصی واگذار شده است.

شهرانی با اشاره بر اینکه از این تعداد مدرسه یک مدرسه در مناطق دور دست لردگان، چهار مدرسه در شهرستان اردل در روستاهای تمیه، بارده، ده دلی ، در شهرستان شهرکرد درهرچگان دو مدرسه دخترانه و پسرانه و در شهرستان کوهرنگ در سر آقاسید وخویه مدرسه راهنمایی ایجاد شده است، تصریح کرد: تعداد دانش آموزان تحت پوشش مدارس مشارکتی در سطح استان ۴۱۲ نفر است.

وی با بیان اینکه در استان ۲۰۰ مجوز مدارس غیر انتفاعی صادر شده است، بیان داشت: از آن تعداد مجوز صادر شده ۱۱۰مدرسه غیر انتفاعی در استان فعال هستند.

وی با بیان اینکه در مناطق دور دست تعداد دانش آموزان کم و کلاس ها به صورت چند پایه بوده که این امر خود یک مشکل برای آموزش و پرورش و معلم در چنین مدارسی بود، اذعان داشت: با اجرای این طرح مدارس به معلمین و سرباز معلم هایی که دارای تجربه هستند و دوره های لازم را دیده باشند به صورت مشارکتی واگذار شده است.

شهرانی با بیان اینکه شهریه و امکانات و فضای آموزشی از آموزش و پرورش حضور معلم و اجرای برنامه های آموزشی با موسس مشارکتی است، عنوان کرد: تفاوت مدارس مشارکتی با مدارس غیر انتفاعی این است که از دانش آموزان مدارس مشارکتی هیچ گونه شهریه دریافت نمی شود.

رئیس اداره مشارکت ها مردمی آموزش و پرورش چهار محال و بختیاری از برگزاری دوره های اموزشی برای مربیان و معلمین مدارس مشارکتی خبر داد و بیان داشت: در مدارس منطقه کوهرنگ و اردل این دوره های آموزشی به مدت یک هفته فشرده در آموزش و پرورش شهرستان ها برگزار شده است.

داریوش شهرانی با اشاره بر اینکه با ایجاد مدارس مشارکتی در مناطق دور از دسترس و صعب العبور، خانواده ها از اجرای این طرح رضایت دارند و خوشحال اند که دانش آموزان در کنار خانواده ها مشغول به تحصیل هستند، بیان داشت: مهم ترین امر در بخش آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت، آسایش دانش آموزان و خانواده ها است.

انتهای پیام/۱۰۲۲ج/






ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۳۹:۲۳

14 Feb 2020