۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰
کد مطلب : ۱۹۳۲۶
مشاور عالي وزير کشور:

به گونه ای پیش رویم که 10سال آینده 200هزار تشکل مردم نهاد داشته باشیم

بهمن مشکینی معاون امور سازمان هاي مردم نهاد وزارت کشور گفت: بايد به گونه اي در مشارکت بخشي مردم در امور اجتماعي پيش رفت که ظرف مدت زمان ۱۰ ساله،افزون بر ۲۰۰هزار تشکل غير دولتي مردم نهاد در کشور فعال شود.
به گونه ای پیش رویم که 10سال آینده 200هزار تشکل مردم نهاد داشته باشیم

به گزارش جهان بین نیوز به نقل از بام ايران خبر، بهمن مشکيني در نشست تشکل هاي مردم نهاد چهارمحال و بختياري گفت: لزوم بستر و فضايي مناسب براي گردهم آيي و سازماندهي تشکل ها در کشور يک امر انکار نشدني است، بنابر اين براي اينکه تشکل هاي غير دولتي و مردم نهاد بتوانند منويات، پيشنهادات و خواسته هاي خود را به منسه ظهور برسانند در صدد تهيه و تشکيل خانه تشکل هاي غيردولتي هستيم.

وي افزود: اين خانه هاي غيردولتي قرار است در مراکز استان ها تشکيل و در ابعاد و زمينه هاي مختلف به صورت نهادينه فعاليت کنند.

مشکینی اظهار داشت: پشتیبانی مناسب با توجه به علایق و ظرفیت های تشکل های مردم نهاد و حمایت حداقلی مالی دولت از جمله مواردی است که در هنگام دستور قانونمندی این تشکل ها مدنظر بوده است.


معاون امور سازمان هاي مردم نهاد وزارت کشور ادامه داد: پيش نويس اين لايحه تدوين شده است و براي جمع آوري آرا تشکل ها اين پيش نويس در اختيار عموم قرار گرفته تا بزودي براي تصميم گيري به دولت يازدهم ارائه شود و در صورت تصويب در دولت براي قانون شدن، در مجلس مطرح شود.

مشکینی اضافه کرد: تشکلهاي محلي و بومي در روستاها نياز به استعلام و مجوز ندارند و دهيارها بر فعاليت هاي اين تشکل ها نظارت مي کنند.

وي افزود:بايد به گونه اي در مشارکت بخشي مردم در امور اجتماعي پيش رفت که ظرف مدت زمان ۱۰ ساله،افزون بر ۲۰۰هزار تشکل غير دولتي مردم نهاد در کشور فعال شود.

مشاور عالي وزير کشور بيان داشت: در برنامه هاي آينده و در راستاي سفرهاي رياست جمهوري به استان ها، بناست تا با فراهم آوردن اعتبارات لازم، اين خانه هاي غيردولتي، فعاليت خود را آغاز کنند.

انتهاي پيام۱۰۱۰ج/۵۱۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۵۲:۴۹

3 Feb 2020